Úředníci a dodavatelé se původně domluvili na výměně 15 kilometrů kabelů. Realita je ale opět „trochu“ jiná. Teď už je totiž řeč o 56 kilometrech, což znamená celkem 300 kabelů oproti plánovaným 80.

Magistrát si stojí za tím, že Blankou začnou řidiči jezdit už 15. září. Otázkou však je, kolik Pražanů ještě jakýmkoliv avizovaným termínům věří.

Samotná montáž kabelů by měla zabrat zhruba 50 dní, pak se vše ještě musí otestovat. „Ať vymění takové množství kabelů, jaké považují za vhodné, hlavně když dodrží harmonogram. Město nebude nic navíc platit,“ řekl ČTK náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Tunel Blanka zaměstnává kromě montérů i soudce

V rámci dostavby tunelu se nyní město u rozhodčího soudu dohaduje s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která stavbu dozoruje, o vyplacení asi 300 milionů korun, které Praha zatím nezaplatila. Konečný verdikt ve sporu vynese Rozhodčí soud 31. července. Soud rozhodoval v minulém roce i ve sporu mezi Prahou a stavební firmou Metrostav, kdy městu přikázal firmě dlužné peníze zaplatit.

Problematický tunel Blanka vyjde zhruba na 37 miliard, bez propojky na Strahovský tunel.