Podle kandidátky na pražskou primátorku Krnáčové se prosincový termín nestihne kvůli bezpečnostním prověrkám. Lídryně ANO v pražských komunálkách to řekla rádiu Impuls.

"Jedná se o určitou kabeláž, která je momentálně ve vodě, a to je třeba odstranit. To může zkratovat a je to nebezpečné pustit kohokoliv do toho tunelu. Pakliže toto nebylo odstraněno a možná ještě další nějaké technické nedostatky, tak tam opravdu nikdo nebude vpuštěn z bezpečnostních důvodů," řekla Krnáčová Impulsu.

Tunel Blanka bude jejím patrně nepříliš chtěným dědictvím. Komplex se začal stavět v roce 2007, výstavbu však provázela řada problémů. Ty nyní pokračují. Podle Krnáčové jsou ještě následkem zvednuté spodní vody po povodních.

Vedení hlavního města tento týden oznámilo, že chce po firmě ČKD Praha DIZ, aby zrychlila kontrolu technologií v Blance. Podle města postupuje pomalu. Firma, která buduje v tunelu technologické vybavení, ale tvrdí, že je nutné dodržet pořadí zkoušek. Na práce nasadila desítky lidí. Poslední kontrolní den se uskutečnil ve středu.

"Já neslibuju nic. Určitě si nechám předložit technickou zprávu a pak se rozhodne rada kdy," dodala Krnáčová. Březnový termín vidí jako reálný. Stavební část tunelu přitom byla dokončena již na konci září, stavební firmě Metrostav to nařídil rozhodčí soud, na který se firma společně s městem v minulosti obrátily.

Výstavbu tunelu Blanka přitom zadalo někdejší vedení města v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Původně měl sloužit už v roce 2011. Na začátku letošního října se otevřel alespoň Trojský most přes Vltavu, který je součástí komplexu. Náklady na stavbu Blanky se v průběhu let zvýšily o několik miliard korun, nyní jsou vyčísleny asi na 37 miliard korun.

Fotogalerie
15 fotografií