Zájemci budou mít ojedinělou příležitost absolvovat jednu cestu historickým vlakem a druhou parníkem. Během dne budou připravené čtyři takovéto kombinované jízdy. Cestující si při nákupu jízdenky zvolí, zda pojedou do Davle vlakem a zpět lodí, nebo naopak. V Davli si vždy přestoupí na druhý dopravní prostředek a vrátí se do Prahy.

Vlaky budou kvůli výlukám v pražském uzlu začínat a končit na Masarykově nádraží a v metropoli pojedou po trase přes Libeň a Malešice, tedy po tratích využívaných především pro nákladní dopravu. Lodě budou vyplouvat, respektive připlouvat k pátému nástupišti na Rašínově nábřeží, kam se cestující dostanou od Palackého náměstí. "Cestující tak pojedou jedním směrem po železnici a druhým směrem se svezou parníkem po Vltavě," uvedl ředitel regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš.

Stále atraktivní

Poslední stavební úsek Posázavského pacifiku, tedy tratě mezi Prahou, Davlí a Čerčany, byl uveden do provozu 1. května 1900 mezi Jílovým u Prahy a Skochovicemi. Vlaky tak mohly začít jezdit v celém úseku mezi Prahou a Čerčany. Trať vede mezi Davlí a Čerčany údolím řeky Sázavy, které překonává několika tunely a mosty. Díky malebné krajině jsou vlaky na této trati vyhledávány mnoha cestujícími z řad turistů, vodáků, ale i chalupářů ze zdejších rekreačních osad.

Restaurační kolesový parník Vltava je poslední ze dvou historických parníků na Vltavě, tím druhým je Vyšehrad. Na vodu byl spuštěn v roce 1940 v pražských loděnicích jako osobní loď. V roce 1991 byl přestavěn na restaurační parník a jeho zatím poslední rekonstrukce byla v roce 2009.

V roce 2013 byl parník slavnostně zapsán mezi kulturní památky ČR. Plavidlo má částečně krytou vyhlídkovou palubu a je v něm k dispozici restaurace, kavárna, vinárna, bar a salonek. Pohání ho parní stroj, strojovnu je možné si prohlédnout.