Opravu Branického mostu zahájila SŽ v polovině loňského července, po rekonstrukci bude dvojkolejný. Celkové investiční náklady jsou asi 2,7 miliardy korun. Přidání další koleje na Branický most by mělo v budoucnu pomoct také při plánované rekonstrukci železničního mostu mezi Podskalím a Smíchovem. Branický most je po dobu rekonstrukce uzavřený také pro pěší.
Důvodem obousměrného přerušení provozu tramvají bude demontáž ochranných rámů nad tramvajovou tratí. Práce se dotknou tramvajových linek číslo 17, 27 a 92, které budou končit v obratišti Nádraží Braník.
Náhradní autobusy
V denním provozu pojede z Nádraží Braník na Sídliště Modřany náhradní autobusová doprava X17. Mezi zastávkami Nádraží Braník přes Modřany až do konečné Libuš potom pojede náhradní autobus číslo X27. V nočním provozu bude zavedena náhradní linka X92, která pojede z Braníku do zastávky Sídliště Modřany.