Do škol na Praze 2 se podle Korseky hlásí každý rok více dětí, než jaká je jejich kapacita. „Rádi bychom vyhověli všem, ale v rozšiřování kapacit škol jsme limitováni. Většina budov se totiž nachází v historických zástavbách a vztahuje se na ně památková ochrana. O to víc si vážím spolupráce a vstřícnosti Arcibiskupství pražského, díky kterému jsme mohli celý projekt realizovat,“ řekl. V příštím roce by chtěli zástupci Prahy 2 podle starosty přihlásit budovu do soutěže Stavba roku.

Zahradní pavilon

Budova je postavena převážně z přírodních materiálů, rekuperační jednotky a tepelné čerpadlo pomůžou podle ředitelky školy Jany Páčové v létě zamezit nadměrnému přehřívání budovy, v zimě pak budou fungovat jako tepelná izolace. Učebny rovnou navazují na okolní zeleň a hřiště, děti tak budou moci celoročně pracovat ve spojení s přírodou. Cílem je, aby si osvojily zásady ochrany životního prostředí a přírody, mohly pozorovat změny zahrady v jednotlivých ročních obdobích a vyzkoušet si péči o vlastní bylinnou zahrádku.

„Je to budova, která vznikla v centru Prahy, což se spoustu let nikomu nepovedlo. Budova stojí na zevních vrutech. Pod námi je velmi cenné archeologické naleziště, takže celá stavba budovy byla komplikovaná v tom, že docházelo ke komunikaci stavebního úřadu, památkářů a archeologů,“ řekla Páčová.

V budově jsou dvě velké třídy, ve kterých se může učit dohromady 50 žáků, jedna menší na výuku jazyků a zázemí pro děti i učitele. Pavilon je podle ředitelky určený pro prvňáky, po roce se tak děti přesunou do hlavní budovy školy. Nová budova vznikla cíleně pro první třídy, je vybavená menším nábytkem i toaletami, tabule i nástěnky jsou dané níž, aby na ně děti dosáhly. Pavilon má zelenou střechu, na které by se v příštím roce podle Páčové mohla pěstovat levandule, do budoucna uvažuje ředitelka i o edukačních včelích úlech.

Fotogalerie
7 fotografií