„K dnešnímu dni máme na covid-19 celkem 93 pozitivně testovaných provozních zaměstnanců, tj. řidičů, strojvedoucích, dispečerů, dozorčích a hasičů. To je násobně méně než loni v březnu, v nejhorším období celé pandemie. V současnosti neplánujeme žádné další změny v provozu MHD,“ uvedl v pondělí Šabík.
Pražská veřejná doprava v současné době jezdí podle takzvaných poloprázninových jízdních řádů, kdy jsou mimo jiné prodlouženy intervaly nebo omezeny některé spoje. Ty jsou zaváděny pravidelně na začátku každého roku, a to kvůli nižšímu počtu cestujících v tomto období. „Pandemie nové varianty omikron zatím nemá na tyto provozy zásadní dopad,“ dodal Šabík.
Mimořádná omezení se tak dotknou pouze zmíněné lanovky, jejíž provoz bude v pondělí ukončen v 16:30. V následujících dnech bude jezdit od 10:00 do 18:00 a ve čtvrtek bude mimo provoz. Cestující mohou běžně lanovku využít od 9:00 do 23:30.
Opatření
Kvůli pandemii byla pražským dopravním podnikem zavedena některá dílčí opatření. Lidé nemohou nastupovat do tramvají a autobusů předními dveřmi, prostor v jejich blízkosti je za první řadou sedadel oddělen páskou a sedadla v této zóně nelze využívat. Lidé nastoupí všemi dveřmi pouze u nejnovějších typů tramvají, kde je kabina řidiče zcela oddělena.
DPP zavedl kvůli koronavirové variantě omikron také interní opatření. Kvůli snížení kontaktu zaměstnanců se změnila organizace práce na dispečincích a střídacích bodech řidičů a strojvedoucích. V případě zvyšujícího se počtu pozitivně testovaných je podnik připraven například navýšit přesčasy nebo využije zaměstnance pracující na dohodu a případně posune termíny pravidelných školení řidičů.
DPP zaznamenal od začátku pandemie covidu úbytek počtu cestujících. Ztráta na jízdném v loňském roce by mohla dosáhnout 750 milionů až jednu miliardu korun, přesné číslo DPP nyní počítá.
Takhle zapadá měsíc za Petřínem. Dušan Gejdoš