Odtahy v metropoli zajišťuje městská příspěvková organizace Správa služeb hlavního města Prahy. Podle loňské novely vlastník komunikace nejprve vyzve provozovatele automobilu s déle než půl roku propadlou STK k tomu, aby vozidlo podrobil technické prohlídce, nebo je odstavil jinam. Pokud dva měsíce nereaguje, je vůz na náklady města odstraněn. Provozovatel také dostane informaci, kde si může automobil vyzvednout. V případě, že by o vozidlo nejevil zájem, vlastník komunikace je může vydražit nebo zlikvidovat. U vraků to funguje podobně.

„Tvrdé řešení“

Podle novely je možné nechat odtáhnout kromě zjevně nepojízdných vraků také vozidla, která nemají déle než půl roku platnou technickou prohlídku. Odtahy dlouhodobě odstavených vozů v metropoli se podle dřívějších informací díky novele výrazně zvýšily. „Díky tomu, že jsme vraky začali viditelně odtahovat, objevil se ještě jeden kýžený efekt. Spoustu z nich odstraňují sami jejich majitelé, protože pochopili, že to tvrdě řešíme,“ dodal místostarosta Prahy 10 Martin Sekal (ODS).

Doplnil, že celkem bylo od loňského jara do poloviny letošního července v Praze 10 nahlášeno 734 vozů k prošetření, z toho 279 podnětů přišlo od občanů. Vozidla, která už jsou v řešení, označuje městská část speciální samolepkou.

Praha 10 je podle počtu obyvatel po Praze 4 druhou největší pražskou městskou částí, žije v ní zhruba 110 000 lidí. Zahrnuje celé Vršovice, většinu Strašnic a Malešic a části Záběhlic, Michle, Vinohrad, Hrdlořez, Hloubětína a Žižkova.

Video
délka: 09:34.89

Briefing premiéra Andreje Babiše (ANO), ředitele České Pošty Romana Knapa a ředitelky ÚZSVM Kateřiny Arajmu po prohlídce distribučního centra České pošty v Malešicích. (2019) Jiří Marek

Fotogalerie
4 fotografie