Nosnou konstrukci současné stěny tvoří profily ve tvaru písmene H, do kterých jsou zasazeny dřevěné protihlukové panely. Postupně došlo k deformacím a degradaci dřevěných výplní, které začaly praskat, sesychat a hnít. Tím se snižuje schopnost stěny eliminovat hluk. „Dalším rizikem je možnost uvolnění stávajících výplní a pádu do komunikace,“ píše se v dokumentu.
Stěny budou opraveny po obou stranách komunikace, a to v úseku směrem k D8 od křížení s ulicí Beranových. Stěna bude dlouhá 476,8 metru a vysoká čtyři metry. V opačném směru, tedy z centra na Kbely, bude mít stěna délku 915 metrů a výšku pět metrů.
Nové stěny v posledních měsících vznikly například podél Jižní Spojky v Krči. V budoucnu by zde měly být ještě rozšířeny, a to v souvislosti s plánovaným zvýšením kapacity silnice v Krči.