O záměru radního pro bezpečnost a životní prostředí Petra Hlubučka (STAN) a ředitele pražské městské policie Eduarda Šustera se teprve bude jednat. Přesto již brzy by mohli strážníci jezdit na elektřinu.

„Chtěl bych, abychom v rámci našeho klimatického závazku šli cestou elektrovozů ve flotilách naších městských společností i městské policie. V současné době plánujeme první vlaštovky. U prvních tří až čtyř služeben bychom chtěli udělat nabíjecí stanice,“ prozradil Petr Hlubuček. Jedna stanice by měla být v centru Prahy, ostatní ve větších městských částech, ale přesné lokality ještě nejsou jasné.

Dlouhodobě výhodnější

Podle ředitele městské policie Eduarda Šustera musí nové elektromobily splňovat konkrétní podmínky, mezi které patří dojezd 450 kilometrů na jedno nabití, určitá výška podvozku, velký objem zavazadlového prostoru a robustní provedení.

„Auta, která budou schopná pracovat u bezpečnostních sborů, se pohybují někde v řádech jednoho a půl až dvou milionů za kus. Je důležité porovnat i provozní náklady. Podle mě cesta přes hybridy a další auta je krokem stranou, protože vozy mají pořád spalovací motor. Je potřeba měnit olej, filtry a neustále do nich tankovat palivo. Zatímco u elektromobilů se mění jen destičky a pneumatiky,“ vysvětlil důvody pro nákup elektromobilů Šuster.

Na podzim by měl pražský magistrát vypsat výběrové řízení, v němž nakoupí čtyři vozy, které se po dobu zhruba dvou let budou testovat. „Pokud se osvědčí, plánujeme obměnit celou flotilu, a to se bavíme o velké investici. Proto potřebujeme dostatečně detailní podklady,“ řekl pro Blesk.cz Eduard Šuster.

Fotogalerie
3 fotografie