Obě oblasti, kde se mají zóny postupně zavést, jsou podle místostarosty městské části Filipa Humplíka (ODS) odděleny železničním koridorem mezi hlavním nádražím a Hostivaří. „Jsme přesvědčeni o tom, že pokud se zóny mají zavádět, tak to není o tom, že se zavedou na nějakém malinkatém kousku,“ uvedl místostarosta. Dodal, že Praha 10 je obklopena městskými částmi, které již zóny mají, a parkující auta se tak přelévají na její území.

Podle představy vedení Prahy 10 by zóny měly platit ve všední dny nonstop kromě období mezi 06:00 a 08:00. Nefungovaly by o víkendu, tedy od pátečních 18:00 do pondělních 08:00. Výjimkou by byla místa s vysokou návštěvností jako stadiony Slavia či Bohemians. Tam by zóny fungovaly i o víkendech.

Městská část připravuje dokument s konkrétním návrhem řešení, který plánuje prezentovat veřejnosti 13. června v KD Barikádníků. Podle Humplíka má vedení Prahy 10 předjednanou podporu magistrátní koalice i opozice a záměr konzultovalo s Technickou správou komunikací, městskou policií i dalšími městskými částmi.

Na radnici se rovněž připravuje seznam míst, kde by bylo možné vybudovat nová parkovací stání. To se týká jak nyní nevyužitých prostranství, kde by mohla vzniknout parkoviště, tak případných plánů na výstavbu parkovacích domů a podzemních garáží. Humplík doplnil, že městská část počítá se spolufinancováním ze strany soukromých investorů, protože sama by měla v současné finanční situaci problém nákladné projekty zaplatit.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od roku 2016 fungují na Praze 5, 6 a 8 a od 1. července 2018 se rozšířily na Prahu 4.