Jedním z dalších důvodu výpovědi smluv je podle vedení města také nevýhodnost smluv, z nichž některé byly uzavřeny už v devadesátých letech. Ze zbývajících asi třiceti parkovišť by měla některá skončit, další zahrnují například parkovací domy, které budou z plánu vyjmuty, nebo plochy s komplikovanými majetkoprávními vztahy.

Uspořit by na tomto kroku měli hlavně lidé. „Chceme, aby parkoviště měla jednotný standard služeb, a zároveň budeme u drtivé většiny parkovacích míst garantovat cenu 800 korun měsíčně pro rezidenty,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Takto radnice Prahy 7 upravuje parkování v ulicích:Systém městských parkovišť by měl být nově v některých oblastech propojen s parkovacími zónami, takže je budou moci v nočních hodinách využívat rezidenti s platnou parkovací kartou. „Výhodou je i to, že u parkovišť v městském systému bude online databáze volných parkovacích míst,“ řekl ČTK Dolínek.

Záchytná parkoviště?

Už loni Praha ukončila provoz některých parkovišť, například na Malostranském náměstí nebo vedle budovy Muzea hlavního města na Florenci. Výše nájmu nyní pronajímaných parkovišť se ale výrazně liší, například nájemci v Habrově ulici na Žižkově platí městu za 45 parkovacích míst přes 12 tisíc korun ročně, zatímco v Lýskově ve Stodůlkách je to okolo osmi tisíc korun ročně.

Změny ale nevyřeší problémy s P+R parkovišti. Magistrát poslední z nich zprovoznil v roce 2008 v Letňanech v souvislosti s prodloužením metra C. Od té doby sice přibylo hned několik zón placeného stání, ale žádné záchytné místo pro mimopražské řidiče. Magistrát má už od minulého roku vytypovaných několik desítek lokalit, kde by mohly vniknout nové plochy, nejblíže k výstavbě je u parkovacích domů na Černém Mostě a na Opatově. I to však bude otázkou několika let.
Fotogalerie
10 fotografií