Metropole spustí ještě během února aplikaci, kam lidé mohou posílat stížnosti na problémová místa veřejného prostranství nebo také MHD. V první fázi se zapojí především dopravní podnik (DPP), Technická správa komunikací (TSK) a ROPID, který v Praze organizuje veřejnou dopravu.

„Chceme, aby nám Pražané pomohli zlepšit své okolí. Znají ho dobře a my jim chceme dát možnost nám svá zjištění dát vědět. Lidé se často obrátí třeba na radnici, která jim ale řekne, že to nespadá do její kompetence. Tomu se touto aplikací chceme vyhnout,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Na stránce lidé najdou šest ikon, a to pro MHD, cyklistiku, dopravu na komunikacích, zeleň, veřejné prostranství a městský mobiliář. Uživatel tak klikne na příslušnou ikonku a může poslat zprávu, fotografii, provést lokaci v mapě a zadat e-mail pro odpověď.

„Za systémem nebude automat, ale živý člověk se znalostí magistrátu a jeho institucí. Ten bude vědět, kam podnět co nejrychleji poslat,“ dodal Ondřej Kubala z organizace ROPID. Havarijní případy budou podle Dolínka řešeny hned, ty další do měsíce.

Náklady na vytvoření aplikace město neuvedlo. „Náklady zveřejníme při spuštění, aplikace se ještě doprogramovává,“ upřesnil Dolínek.

Zmíněné tři organizace vybrala Praha kvůli množství podnětů, které jednotlivé instituce zaznamenávají. V součtu to je až 35 tisíc podnětů za rok. Nejvíce jich řeší DPP, a to téměř 18 tisíc, TSK jich za rok zaznamenala hodně přes 10 tisíc.

Fotogalerie
8 fotografií