Návrh rychlostního omezení pro auta na 30 km/h v mnohých ulicích Prahy 7 nemá být reakcí na současné problémy. Podle radnice má spíš preventivní charakter.
„Zavádění Zóny 30 neznamená, že by současná dopravní situace v Praze 7 byla nebezpečná nebo že by tím radnice reagovala na vysokou nehodovost. Zóna 30 znamená snížení rychlosti tam, kde to řidiči příliš nepocítí. Za tuto cenu přináší výrazné zvýšení pocitu bezpečí, komfortu a pohodlí v obytných čtvrtích, především pak pro děti, seniory a hůře pohyblivé osoby,“ uvádí hlavní myšlenku mluvčí radnice Martin Vokuš.

Zásadní jsou podle místního úřadu také statistické výsledky. Radnice uvádí, že riziko smrti chodce je při srážce v rychlosti 50 km/h zhruba 80 %, při 30 km/h se pravděpodobnost úmrtí razantně snižuje na přibližně 10 %. Logicky se při pomalejší jízdě také zkracuje brzdná dráha auta.
Hlavní tahy zůstanou
Návrh rychlostního omezení v částech Holešovic a Letné předpokládá zachování stávajícího stavu na hlavních dopravních tepnách oblasti. Jedním z doprovodných jevů, který by zavedení tohoto systému přineslo, je také striktnější dodržování pětimetrového odstupu parkujících aut od přechodů pro chodce.
Zónu 30 chce radnice Prahy 7 uvést do provozu od příštího roku.