Strojvedoucí též nesmí tři roky řídit vlaky, podle sodu totiž ve své profesi selhal. „Snažil se odpovědnost přenést na stav kolejiště, byť nebylo řádně udržováno. To byla ale jen dílčí skutečnost, která se podepsala na nehodě. Zásadní vliv měla rychlost a špatný způsob brzdění,“ uvedl podle serveru novinky.cz soudce Jan Švígler.

Vlak vjel podle znalců do stanice místo povolenou čtyřicítkou o 20 km/h rychleji. Po zarostlých, orosených kolejích pak projel kolem nástupiště, a za výhybkou se už opět na havní koleji srazil s lokomotivou měřící soupravy. Strojvedoucí svoji vinu popíral, tvrdil, že jel předpisově.

60 místo 40 km/h

„Na rychloměru jsem viděl čyřicítku. I kdybych připustil, že jsem jel rychleji, tak pokud by bylo kolejiště v pořádku, rozhodně bych i tak bezpečně zastavil,“ řekl s tím, že znalec možná chybně vyhodnotil rychloměr. Jinak si prý závěr nedovede vysvětlit.

Tvrdil též, že usilovně brzdil a pískoval, to ale Drážní inspekce ve své závěrečné zprávě popřela. „Nezastavení vlaku bylo v důsledku nesprávné obsluhy brzdových zařízení a nepoužití pískovacího zařízení a tím nezajištění opětovného odvalování kol po nastalém smyku,“ uvádí závěrečná zpráva.  

Vážná zranění

Při nehodě se zranili  oba strojvedoucív vlakvedoucí, zaměstnanec ve služebním vlaku a 16 cestujících v motoráku. K nejvážněji zraněným patřil souzený strojvedoucí. 

„Po nárazu nastal hrozný zmatek. Chtěl jsem se postavit a jít jim pomoct. Nešlo to, byl jsem v kabině přimáčknutý a nemohl se ani hnout,“ vzpomínal. Vyprostit jej museli hasiči. V nemocnici poté strávil tři měsíce, dodnes má následky a kvůli nim přiznanou invaliditu.

VIDEO: Srážka vlaků ve Kdyni v září 2020.

Video
Video se připravuje ...

Ve Kdyni se srazil osobní vlak s lokotraktorem táhnoucím měřící vůz. ni HZS PK

Fotogalerie
22 fotografií