Název nové ulice tak byl jasnou volbou. „Domluvili jsme se s kolegy v radě, že by bylo dobré držet se historického názvu místa, který si navíc mnozí z nás pamatují,“ uvedla starostka prvního městského obvodu Helena Řežábová.
Známá hospoda se nacházela asi sto metrů pod starou Boleveckou návsí. Tam byla točna trolejbusové linky č. 13, která do roku 1977 obsluhovala severní část města.
Sud, kam se podívali
„Na sudech měli výdej přes okénko, ale sezení bylo i v lokálu. Plochy stolů tvořily sudy a na sudech se také sedělo, ale při stěnách byly ještě klasické lavice,“ popsal František Kabát ze Spolku Boleveckých rodák.
Blíže k Velkému Boleveckému rybníku pak v minulosti stávala i továrna na sudy Alfréda Maysla. Využívala železniční vlečku, v lokalitě vybudovanou koncem 19. století. Ta v zimě zároveň sloužila pro přepravu ledu do pivovaru. Tam se později přesunula i samotná výroba sudů.
Část východního okruhu
Nová ulice je součástí první části východního okruhu, jehož stavba byla zahájena v červnu před dvěma lety. Úsek dlouhý 1,8 kilometru odlehčí přetížené Karlovarské třídě i frekventované silnici u Boleveckého rybníka.
Řidiči směřující ze Severního předměstí tudy mohou jezdit z Plaské k Jateční ulici a kolem čistírny odpadních vod dále na Prahu či na jih Plzeňska. Celý východní okruh kolem Plzně, který povede z dálničního přivaděče D5 v Černicích k výpadovce na Karlovy Vary, by měl být hotový v roce 2032.
VIDEO: Vizualizace části východního okruhu v Plzni.