Technologicky náročné, téměř 130 metrů dlouhé a tři metry široké monstrum, zkoumali čtvrt roku experti z ČVUT. „Došli k závěru, že nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny byly způsobeny nestabilními klimatickými podmínkami v době stavby. V krátkém čase totiž došlo k teplotním změnám a vysokým srážkovým úhrnům,“ vysvětlil náměstek primátora Pavel Šindelář.

Situaci neprospělo ani to, že v místě stavby není úplně ideální podloží. „Lávka je originální a technicky náročné inženýrské dílo. Díky konzultacím s odborníky jsme našli nápravná opatření, například přidáme vrstvu betonu na nosné pilíře,“ dodal Pavel Grisník z magistrátního odboru investic.

Lávka zajistí, aby pěší i cyklisté, kteří se pohybují v oblíbené rekreační zóně v okolí soustavy boleveckých rybníků, nemuseli přecházet a přejíždět frekventovanou výpadovku na Most a železniční trať. Dílo chtějí stavbaři dokončit ještě letos.

VIDEO: Praskající ávku zkoumali experti, jestli je bezpečná. Našli řešení, do konce roku má být hotová.

Video
Video se připravuje ...

Novostavbu lávky u Kamenného rybníka na okraji Plzně zkoumali odborníci, jestli je bezpečná. (květen 2020) Romana Vébrová