Lokomotiva zdobila přednádraží přes 40 let, než ji vandalové zničili. V žalostném stavu ji pak železničáři odvezli. Původně nadobro. Místní ani město se však o ni připravit nenechali.
Do úsilí o návrat lokomotivy BS 200 se zapojilo vedení Krnova i úředníci. Zhruba půl milionu stála rekonstrukce mašinky, aby se v plném lesku mohla vrátit po sedmi letech k sobotnímu výročí 150 let krnovské železnice.
Jako nová
To se povedlo v pátek i díky jeřábníkům, kteří lokomotivu BS 200 přepravili vzduchem z kolejí na podstavec. „Nejdůležitější je logistika. Zjistili jsme si dopředu váhu, rozměry, podloží a promysleli postup,“ uvedl jeřábník David Šenkýřík z Úvalna, který se s kolegou o náročný transport postaral.
Na složitém vyřizování kolem mašinky se podílel i Igor Kozelek z městského úřadu. „Nejdříve jsme ji museli získat pod křídla města, což se nám povedlo loni v červnu. Poté jsme ji nechali kompletně demontovat, očistit, dodělat chybějící díly a natřít,“ popsal.
Lokomotiva vyrobená v roce 1955, sloužila před lety jako průmyslová v Moravských chemických závodech.
VIDEO: Nejkrásnější železniční tratě Česka: Nejkrásnější výhledy i přejezdy přes skály.
Nejkrásnější železniční tratě Česka: Nejkrásnější výhledy i přejezdy přes skály Videohub