„Bylo dohodnuto například, že řidič během jedné směny nebude obsluhovat více než dvě až tři linky. A v tuto chvíli nám dali jízdní řády, kde řidič obsluhuje až sedm linek,“ řekl předseda Základní organizace odborového svazu Dosia při DPO Ivo Protivínský.

V praxi by to zjednodušeně znamenalo, že řidič třeba pojede každou jízdu na spoji jiné linky. To by podle odborářů mělo řadu rizik. DPO provozuje 12 trolejbusových a téměř 60 autobusových linek.

Varují před nehodami

Řidiči mají podle Protivínského jezdit podle upravených jízdních řádů od 1. ledna, další fáze takzvané optimalizace má nastat 1. února.

„Řidič bude vystresovaný, že zajede někam jinam, splete se, bude muset couvat, nedejbože tam bude nějaký výkop, ty kolikrát nemáme na dopravní podnik hlášené, bude projíždět nějakou cestou, kde to není vůbec vhodné pro autobus. Možností, co se může stát, je spousta. Řidič bude vystresovaný, takže bude náchylnější k tomu, aby způsobil dopravní nehodu,“ varoval Protivínský.

Chtějí jednat

Podnik podle něj zkomplikoval šoférům situaci i jinak. „Řidiči, kteří jezdili z oblasti Hlučína a měli střídání v Přívoze, tedy blízko, tak teď mají střídání třeba u Kotvy na opačném konci města. Takže jim značným způsobem zhorší pracovní podmínky,“ dodal odborový předák.

Odboráři žádají, aby se podnik vrátil k tomu, co bylo předjednáno. „Očekávám, že na toto téma budeme jednat. Řekli, že na jízdních řádech a na té optimalizaci trvají, takže v tuto chvíli je to taková patová situace,“ podotkl Protivínský.

VIDEO: Na Frýdlantských mostech v Ostravě na jaře prorazil autobus zábradlí a zůstal viset nad hlubinou.

Video
Video se připravuje ...

Na Frýdlantských mostech v Ostravě prorazil autobus zábradlí a zůstal viset nad hlubinou. HZS Moravskoslezského kraje