Restaurátorské práce na rekonstrukci vlaku jsou podle něj zhruba v polovině. „V tuto chvíli je vlak rozebrán na jednotlivé součástky a opravená skříň vozu je natřená základovým nátěrem. V další fázi tedy budeme opravené součástky postupně skládat dohromady,“ uvedl tatrovácký koordinátor restaurátorských prací Jiří Střecha.

Také rekonstrukce Strely by měla být hotova nejpozději za rok. „Za hezkého počasí bude moci vůz z depozitáře povyjet, při zvláštních příležitostech bude dokonce schopen absolvovat cestu na veřejné železnici,“ uvedl mluvčí automobilky Tatra Trucks Andrej Čírtek.

Ze slévárny muzeum

Depozitář bude stát před novým technickým muzeem automobilů Tatra, které letos v létě začal budovat kraj. V muzeum se změní hala bývalé slévárny.

Pozemek s halou Tatra Trucks kraji darovala. Automobilka do nových prostor umístí sbírku unikátních vozidel, pro která dosud nebylo místo. Muzeum bude pobočkou Muzea Novojičínska, které je příspěvkovou organizací kraje.

„Předpokládané otevření nového muzea je stanoveno na začátek roku 2021 s tím, že stavební práce by měly být hotovy do konce příštího roku,“ uvedl ředitel pro správu a administrativu společnosti Tatra Trucks Jan Jurkovič. Přilehlé pozemky Tatra darovala městu, které je upraví jako veřejné prostory navazující na nové muzeum a depozitář.

Co byla Slovenská strela?

Slovenská strela byla expresní železniční spoj, který od července 1936 jezdí mezi slovenským hlavním městem Bratislavou a českým hlavním městem Prahou. Na svou dobu nabízela nebývalý komfort. Jízda s ní byla o více než hodinu rychlejší oproti nejrychlejšímu spoji vedenému parní lokomotivou. Cesta z Prahy do Bratislavy trvala 4 hodin a 18 minut.