„Hlavní příčina byla v manipulaci s mostem samotným,“ uvedl Tomáš Rotter z ČVUT, který vypracoval posudek pro policii. Milan Holický z Kloknerova ústavu, který pracoval na objednávku stavební firmy Bögl a Krýsl, nesouhlasil. „Příčina pádu mostu byla primárně v jeho podpůrné konstrukci,“ řekl.

Stále dokola

Znalecké posudky byly doplněny z rozhodnutí Krajského soudu v Ostravě, který loni zrušil zprošťující rozsudek nad obžalovanými a nařídil nové projednání případu. „Rozsudek byl zrušen, bylo nařízeno krajským soudem, abychom znovu vyslechli znalce, aby se mohli navzájem vyjádřit k závěrům znaleckých posudků,“ řekl už dříve soudce Jaromír Pšenica. Soud byl odročen na konec května.

Tragédie, při které zemřelo osm lidí

Nehoda se stala 8. srpna 2008. Na železniční trať ve Studénce spadl rekonstruovaný silniční most a do jeho trosek narazil mezinárodní rychlík Comenius. Na místě zahynuli čtyři ženy a dva muži, dva zranění zemřeli později. Zraněno bylo 95 cestujících, z toho devět těžce. Někteří mají doživotní následky.

Státní zástupce obžaloval deset lidí z obecného ohrožení. Byli mezi nimi manažeři, pracovníci stavebních firem, živnostník či jeden úředník. Novojičínský okresní soud ale zprostil viny všech deset obžalovaných, protože se podle něj nepodařilo prokázat, že by za pád mostu mohli právě oni.

Státní zástupce se proti tomu odvolal. Krajský soud v Ostravě projednal odvolání koncem loňského září. Původní rozsudek zrušil, a proto se věc vrátila do Nového Jičína.

VIDEO: Státní zástupce Aleš Kopal a soudní znalkyně Miloslava Pošvářová hovoří o znovuotevření případu nárazu rychlíku do mostu ve Studénce na Novojičínsku.

Video
délka: 05:40

Státní zástupce Aleš Kopal a soudní znalkyně Miloslava Pošvářová hovoří o znovuotevření případu nárazu rychlíku do mostu ve Studénce na Novojičínsku. Lukáš Havran, Blesk