K požáru 20 let starého auta na LPG se vydali hasiči v neděli odpoledne. Když dojeli na místo, nebylo už prakticky co zachraňovat. Plynová octavie měla závadu v palivovém systému a oheň ji zničil. 

„Hasiči dostali oheň pod kontrolu za pět minut, dohašování jim zabralo půlhodinu,“ řekl mluvčí hasičů Petr Kůdela. Protože šlo o starý vůz, škoda byla vyčíslena na 1500 korun... Posádka vyvázla bez zranění.

K požáru, kdy dojde ke vznícení auta za provozu, dochází poměrně často. Mluvčí hasičů Petr Kůdela proto přopojil několik rad, co v takovém případě dělat:

Jak se má řidič a posádka zachovat, když jim z ničeho nic začne hořet auto?

Pokud je oheň větší, vzít z auta pouze děti a zvířata, pokud tam jsou, žádné doklady či cennosti, jde o sekundy.

Video
Video se připravuje ...

V neděli odpoledne se vydali hasiči k požáru dvacet let starého auta na LPG. Plynová octavie měla závadu v palivovém systému. Škoda byla vyčíslena na 1500 korun. Posádka vyvázla bez zranění. HZS MSK

Utíkat nebo hasit?

Záleží na rozsahu. Pokud zpozoruje včas, ihned použít přenosný hasicí přístroj, respektive hasicí sprej. Utéci dostatečně daleko, aby jej nezranil případný výbuch a samozřejmě volat tísňovou linku hasičů.

A jak se má případně hasit?

Rychle a opatrně. Pokud hoří v motorovém prostoru, jen pootevřít lehce kapotu a hasit.

Je rozdíl, jestli jedu benzínovým, naftovým, nebo LPG/CNG autem?

Když začne hořet, tak už obvykle ne.

Měli by mít řidiči v autě hasící přístroj?

Ano, měli! Mohou tak pomoci i jiným řidičům v nesnázích s ohněm. Více přenosných hasičských přístrojů je větší šance na rychlé a včasné uhašení.