„Bylo to jak špatný sen. Přišel infarktový stav. Hned jsem volal manželce, že mám asi nějaký průser. Měl jsem platit něco okolo 750 korun a teď mi vyměřili skoro pět set tisíc,“ kroutí nechápavě hlavou Václav Dvořák, který dokonce poté musel na ošetření k lékaři.

Když se vzpamatoval, zavolal operátora. „Technik mi poradil, abych výpis smazal ze svého mailu a na všechno zapomněl. Ať se prý spokojím s omluvou. To mi ale přijde dost málo za to, do jakého stresu mě to dostalo,“ popisuje profesí revizní technik.

Faktura patří bance

Zapomenout nechce nejen kvůli zdravotnímu stavu, který se mu po obdržení faktury zhoršil. „Také kvůli všem těm 2935 telefonním číslům z asi 1500 stran faktury, která patřila jinému. Tomu by mělo vadit, že unikla jeho interní data,“ míní Dvořák.

Faktura totiž měla být správně adresována jedné z tuzemských největších bank! Václav Dvořák má nyní v ruce podrobný výpis všech volání banky za celý měsíc. „Mně by se nelíbilo, kdyby disponoval někdo mými soukromými daty,“ krčí rameny.

Operátor: Omluva stačí

Václav Dvořák to tak nehodlá ponechat, žádné satisfakce se ale asi nedočká. „Celá záležitost je politováníhodná a chápeme, že pro pana Dvořáka otevření obálky mohlo představovat šok, za který se mu omlouváme,“ vzkazuje za mobilního operátora mluvčí.

„Náš pracovník si omylem nechal v systému načtené údaje předchozího zákazníka, a když pan Dvořák požádal o zaslání svých faktur na e-mail, zkopíroval asistent variabilní symboly faktur z otevřeného záznamu,“ vysvětluje. „Je však třeba říci, že nejde o systémovou chybu, ale nepozornost jednoho člověka. V každém případě prověříme celý proces a budeme se snažit eliminovat podobné chyby,“ dodala.

Banka zjišťuje příčiny

„Evidujeme případ, který uvádíte, kdy operátor nesprávně předal fakturu s vyúčtováním služeb jinému klientovi. V tuto chvíli celou záležitost řešíme a zjišťujeme všechny příčiny tohoto pochybení,“ sdělil mluvčí banky.