„Díky velkým obloukovým panoramatickým oknům má cestující až o 90 procent větší výhled oproti klasickému vozu a úhel, který může sledovat ze svého místa je o 25 až 40 procent větší,“ upozornil mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Oči navrch hlavy měla i trojice školáků, která nastoupila ve Starém Městě a vychutnala si 40 minut svižné jízdy do Přerova..„Máme rádi vlaky a tohle je paráda,“ svěřil se Tobiáš (11).

Paní Dana pro změnu vzala na nevšední výlet svého čtyřletého vnuka  Filipa. „Chtěli jsme se povozit a užít si nevšední zážitek. Dnes jedeme jen do Přerova, ale příště stejný spojem zamíříme do Ostravy a navštívíme tamní zoo," prozradila seniorka.

Vlak vyjíždí denně v 5:25 ze Štýrského Hradce, v polském Přemyšlu by měl být v 16:48. Z Břeclavi je denně odjezd v 09:10. Panoramatický vůz je určený pro cestující první třídou.

Video
Video se připravuje ...

Českem už jezdí unikátní panoramatický vagon TV Blesk Zdeněk Matyáš

„Platí v něm běžné jízdenky první třídy a doporučená je rezervace místa. Cena Flexi základní jednosměrné jízdenky pro první třídu v úseku Břeclav – Ostrava hlavní nádraží je 433 korun. V případě cesty z Ostravy do Grazu přes horskou železnici Semmeringbahn je cena jednosměrné Včasné jízdenky Evropa do panoramatického vozu od 1181 korun," uvedl Šťáhlavský.

Panoramatických vozů Apm61 Panorama SBB v roce 1991 zakoupilo 12. Určené byly pro vlaky EuroCity, které projíždějí regiony s výhledy na horskou krajinu nebo údolí podél řek, například přes Alpy nebo údolím Rýna.

V roce 2010 prošly modernizací, kdy získaly například i elektrické zásuvky pro napájení přenosné cestovní elektroniky, jako jsou notebooky, tablety nebo mobilní telefony.

Fotogalerie
11 fotografií