U dodávek elektřiny je ředitel DPMB Miloš Havránek přesvědčen, že se podaří kontrakt ještě uzavřít, byť za výrazně vyšší ceny než dosud. S plynem vidí situaci ale jako velmi vážnou. „Máme tady 160 autobusů na plyn. Nahradit je, by bylo velmi složité,“ přiznává Havránek.

Zvažují troleje

Řešením by mohlo být sehnat peníze a nakoupit autobusy s naftovými motory. „To nám ale evropská směrnice de facto zakazuje. Navíc na takovou investici nemáme peníze,“ přiznává ředitel DPMB.

Dopravní podnik proto zvažuje, že na některé trasy autobusových linek zavede troleje. „Pouhé škrtnutí některých méně vytížených spojů, či zvýšení jízdného, by situaci nevyřešilo,“ upozorňuje Havránek.

Chtějí zvýšit plat

Aby toho nebylo málo, ozývají se hlasy na zvýšení platů o deset procent. „Naštěstí za výzvou ke stávce 15. září nestojí zatím ani jedna z našich odborových organizací. Věřím, že máme 95 či více procent zaměstnanců, u kterých věřím, že vyjedou,“ doplnil Havránek s tím, že průměrná mzda řidiče je u DPMB i s odměnami přes 40 tisíc korun.

Podle posledních dat indexu Household Energy Price, kterou zpracovává rakouský energetický kontrolní úřad, platí Češi za elektřinu nejvíc v Evropě. Zatímco 1 kWh stojí v Praze téměř 52 eurocentů, v Bruselu je za 36, v Berlíně za 35, ve Vídni za 32, v Madridu za 31, v Bratislavě za 24, v Paříži za 23 a v Budapešti za 16 eurocentů.

VIDEO: Brno nedávno nakoupilo množství moderních trolejbusů, investice na nákup nových autobusů proto nemá.

Video
Video se připravuje ...

Brno modernizuje trolejbusy, kupuje 40 nejmodernějších typů 27TR. Hynek Zdeněk