„Potřebovali jsme jeden posunout mimo trať a druhý umístit na jeho původní místo. Ve vzniklém prostoru vznikne most nový,“ vysvětlil projektový manažer Skanska Milan Svatoň.

Vlaky na trati začnou jezdit opět v pondělí. Kvůli jedinému mostu, ale místo dvou kolejí, dva roky pouze po jedné. „Modernizace je potřebná, aby na trati mohly vlaky jezdit rychlostí až 160 km/hod,“ vysvětlil Miroslav Bocák ze Správy železnic.
Video
Video se připravuje ...

Přesun jednoho z mostů na trati mezi Lanžhotem a slovenskými Kúty. Skanska

Stavebníci postupně vymění ve stejném úseku ještě další dva mosty a železniční svršek v délce 1,5 km. Náklady na modernizaci jsou 596 milionů korun. Investorem je správa železnic.

Po trati mezi Lanžhotem a Kúty jezdí nejen osobní vlaky, ale i mezinárodní rychlíky. Jde o součást hlavního tahu na trati Praha – Bratislava.

Přesun probíhal tak, že pomocí hydraulických válců se oba mosty posunuly do strany. Jeden se ocitl mimo trať, druhý na místě původního mostu. Jeden z mostů tak bude sloužit na dále, odsunutý je možné demontovat a na uvolněném místě bude vznikat most nový.

Fotogalerie
5 fotografií