„Momentálně ale nemůžeme zahájit stavební práce. V tomto okamžiku to nemá zásadní dopad na plánované dokončení a zprovoznění v roce 2023, nicméně záleží, jak dlouho potrvá řízení u ÚOHS a s jakým bude výsledkem,“ mluvčí Ředitelství vodních cest (ŘVC) Jan Bukovský. Vyhrál dodavatel, který nabídl cenu 209 milionů bez DPH.

Na Baťově kanále má vzniknout po 80 letech unikátní komora, která splavní poslední zhruba kilometr říčky Radějovky napojující se do řeky Moravy. Tento krátký úsek brání tomu, aby lodě z Baťova kanálu mohly doplout na hladinu Moravy u Rohatce a plout dalších šest kilometrů po hladině držené jezem až do Hodonína. Celkové náklady na prodloužení dosahují 234 milionů korun.

Video
délka: 00:17.03

Baťův kanál ve Veselí nad Moravou se v úterý 22. dubna opět začal napouštět Hynek Zdeněk, blesk.cz

Fotogalerie
11 fotografií