V zeleném šupinatém přestrojení najede Drak ve zkušebním provozu bez cestujících 200 až 300 kilometrů. „Během nich se naši technici zaměřují na správnou funkci všech systémů, vyladí software a nastaví jízdní parametry,“ řekl šéf dopravního podniku Miloš Havránek. Během března se přidá i druhá zkušební tramvaj. Až nabere Drak první cestující, technici odlepí fólie z panoramatických oken, aby lidé viděli ven. Jinak dračí polep zůstane.

Druhá šalina, stejně jako ostatní, bude červenobílá, jak je pro Brno typické. Během následujících pěti let Brno pořídí podle ředitele Havránka až 41 nízkopodlažních tramvají. Zaplatí za ně 1,4 miliardy korun. Technici si pak šaliny v brněnských depech sami složí. Postupně nahradí všechny tramvaje K2, které se vyráběly na přelomu 60. a 70. let minulého století.

Fotogalerie
5 fotografií