Díky festivalu brněnské publikum v pěti dnech vidělo mnoho zahraničních inscenací ze západoevropských a středoevropských scén, včetně uznávaného Divadla Brémy, které patří k nejprogresivnějším souborům současnosti. Hosté z Brém přivezli do Brna svou verzi Višňového sadu a dva další tituly.

Divadelníci z Poznaně pod širým nebem předvedli Macbetha s neobvyklou výpravou. Po brněnském výstavišti se při představení proháněly motorky, scénu ozařovaly plameny. Soubor Vígszínház z Budapešti zase nešetřil krví v inscenaci Julius Caesar zasazené do současného světa.

Program přehlídky doplnila úspěšná představení z českých a slovenských scén. Dlouho dopředu byl vyprodaný Klub rváčů z ústeckého Činoheráku. Děti i dospělé v zaplněném hledišti pobavilo představení Poslední trik Georgese Méliése z královéhradeckého Divadla Drak. Diváci měli značný zájem také o další představení rodinného typu, například Aladina v podání Divadla Bratří Formanů a inscenaci O líné babičce Divadla v Dlouhé.

Publikum se ale nezaleklo ani cizojazyčných her, při kterých jim text zprostředkovalo titulkovací zařízení. Pořadatelé jsou s celkovou návštěvností spokojení. Průměrná naplněnost sálů se pohybovala kolem 70 procent, řekla ČTK za organizátory Martina Procházková.

Pro mnohé umělce ze zahraničí byl Divadelní svět prvním kontaktem z Českou republikou a Brnem. "Když nám napsali, že máme hrát v 'Brně', myslela jsem, že z toho názvu musela omylem vypadnout nějaká písmenka," přiznala divákům po představení herečka Odile Sankarová. Atmosféru si nakonec chválila. Byla jedinou herečkou v inscenaci Banquet Shakespeare z produkce francouzského Théatre de la Massue. V představení spojujícím slavné tragédie od Richarda III. po Macbetha účinkovaly ještě loutky skryté v důmyslné dřevěné konstrukci.

Šestý ročník Divadelního světa pojali organizátoři jako restart. Národní divadlo Brno převzalo pořadatelství přehlídky od Turistického informačního centra a přesunulo ji pro letošek z června na říjen. Programové rozpětí zúžilo na současnou progresivní tvorbu. "Festival je určený v první řadě domácímu publiku, kterému může dát mimo jiné návod, jakou interpretační a obsahovou kvalitu může chtít po svých brněnských souborech," uvedl před zahájením festivalu ředitel Národního divadla Brno Martin Glaser.