Podle Kristýny Krakešové z Brněnské pivovarnické společnosti, která prodává pivo pod jménem sládka Petra Hauskrechta, se v Brně snaží uchytit především malé nezávislé pivovary z celé Moravy. "Je to často za ceny, které se o desítky procent liší například od našich cen, samozřejmě směrem dolů. Z Brna, zejména z jeho centra, se za poslední rok stala doslova pivní Mekka s nabídkou velkého sortimentu piv, kterou nám i Praha závidí," uvedla Krakešová.

Pivovar Hauskrecht má letos podle ní úspěšnou sezonu. Uvaří, na co mu budou stačit kapacity. "Od června jsme pravidelně vyprodaní, což jsme opravdu nečekali. S ohledem na to, že jsme první rok na trhu a nemáme žádnou historii, tak se nám plán výstavu těžko odhaduje. Příští rok budeme moudřejší," uvedla Krakešová.

Podle Jana Svobody z minipivovaru Magistr se v Brně čepuje také mnoho značek z Čech, které tam nejsou úspěšné, ale tím, že jsou nasládlé tak se v Brně prodávají. "Nasycenost trhu je tím dostatečná," uvedl Svoboda.

V posledních dvou letech se otevřela řada nových gastronomických provozoven doplněných zahrádkami. Brno jako Mekku piva v počtu hospod vnímá i jednatel minipivovaru Lucky Bastard Richard Hartmnan. "Z Brna se stala taková Stodolní piva," myslí si Hartmann, který si vzal příměr z ostravské Stodolní ulice plné restaurací barů. Podle něj trh roste mílovými kroky, ale zatím je stále prostor.

"Co zákazník chce, to má možnost si vyhledat, což je velké plus, a vidíme v tom výsledek správně fungujícího trhu. Necháme na každém, ať posoudí, co je mu příjemné a v čem jsme dle něho odlišní. Nám momentálně rostou exporty do zahraničí," uvedl Hartmann.

Kromě zmíněných minipivovarů byly o víkendu na Špilberku také produkty minipivovarů Pegas, Richard, Líšeňského pivovaru, Létajícího pivovaru Albert a pivovarského kolosu Starobrno. Lidé mohli hlasovat o nejlepší brněnské pivo. Rozdílem jediného hlasu vyhrála Špilberk desítka od Parního pivovaru Hauskrecht. Hlasovaly čtyři stovky lidí.