"V Brně došlo k významné obměně místních trolejbusů po šesti letech - do té doby dopravce nakupoval pouze ojeté vozy z jiných dopravních podniků," uvedl. Vozidla nasazuje dopravní podnik zejména na vytížené linky 25 a 26, které je potřeba obsluhovat vozy s větší kapacitou. Dočasně na těchto linkách jezdily v dopravní špičce kloubové autobusy, díky novým trolejbusům taková náhrada nebude nutná. DPMB má ve vozovém parku 150 trolejbusů. Díky pořízení 30 nových vozů se stejný počet starých trolejbusů vyřadil. První z nových trolejbusů dorazil z Plzně do Brna v dubnu.
Trolejbus 31 Tr je plně nízkopodlažní. Mezi sedadly je širší ulička. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí takzvaného kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Ve voze je 48 míst k sezení a 100 míst na stání. Má pět dvoukřídlých dveří, výstup a nástup cestujících by proto měl být rychlejší.
Škoda Electric dodávala trolejbusy do Brna už v letech 2007 až 2009, tehdy šlo o jiné nízkopodlažní kloubové trolejbusy typu Škoda 25 Tr. Plzeňské trolejbusy jezdí i v dalších 12 městech v Česku včetně Ostravy, Zlína nebo Hradce Králové. V zahraničí jsou trolejbusy ze Škodovky například v Bratislavě, kde bude jezdit 120 nových vozů, nebo v Budapešti, kam zamíří až 108 vozidel, do kterých Škodovka dodává elektrovýzbroj.