Autobusy pojmou 165 cestujících, z toho 42 sedících, sedačky jsou plastové. "Je celý nízkopodlažní, to znamená, že nikde uvnitř nejsou schody. Ve druhých dveřích je plošina pro nástup lidí na vozíku," řekla Hailichová. Motory splňují emisní normy Euro 5, autobusy, které přijdou do Brna příští rok, budou mít normu Euro 6.

Vozidla jsou vyrobená v Polsku firmou Solaris, jejíž autobusy už jezdí ve většině velkých českých měst včetně Prahy či Ostravy. Společnost dodává také karoserie pro trolejbusy kompletované Škodou Electric.

Aktuálně má brněnský dopravní podnik 306 autobusů, z toho 15 minibusů a podíl nízkopodlažních vozidel je 43 procent. Na konci roku by měl činit 67 procent, protože ještě letos začne v Brně jezdit prvních 12 autobusů na plyn. "To už je takové množství vozidel, kdy podle odborníků přestává být potřeba v jízdním řádu vyznačovat nízkopodlažní spoje, protože jich je velká většina," uvedla Hailichová.

V příštím roce už by měl mít dopravní podnik téměř 100 procent nízkopodlažních autobusů. Vedle 14 kloubových autobusů nakoupí také 88 vozidel na plyn a bude moct vyřadit velkou část autobusů pořízených v 90. letech. "V minulých třech letech se nám podařilo efektivním hospodařením uspořit hodně peněz a stále aktivně vyhledáváme možnosti spolufinancování projektů z peněz Evropské unie," uvedl ředitel podniku Miloš Havránek. Obnovou projde i trolejbusový park, tramvajový se obnovuje průběžně.