"Výstava je výjimečná v tom, že ji tvoří soubor mimořádně kvalitních a vyzrálých děl umělkyň, prověřených desítkami let tvorby," řekla ČTK kurátorka Terezie Petišková.

Výstava je zároveň polemikou se stereotypním uvažováním o stáří. Přestože celá populace stárne, většinová společnost včetně uměleckého publika je fascinována mládím a vyžaduje novost. Podle socioložky Lucie Vidovičové, která se na výstavě podílela, představují vybrané umělkyně příklad aktivního stárnutí. "Bourají stereotypy o tom, jaké stárnutí je, ukazují, že stárnutí je normální, patří k životu," uvedla Vidovičová.

Spolu s výstavou vznikla kolekce fotografických portrétů a série rozhovorů s autorkami, připravuje se také kniha. Cílem je zmapovat co nejlépe generaci umělkyň, které výrazně ovlivnily českou moderní kulturu, jejich hledání svobodného tvůrčího prostoru v totalitě a další umělecký vývoj, ale také téma stárnutí a kreativity v obecné rovině.

Vedle dobře známých autorek, jako je třeba Adriena Šimotová, vystavují v Brně i pozapomenuté umělkyně, například Daniela Vinopalová-Vodáková. "Přestože měla na přelomu 60. a 70. let velký úspěch i v mezinárodním kontextu, tak dnes je téměř neznámá. Její realizace většinou vzaly zasvé," řekla Petišková.

Dům umění v přízemí zároveň vystavuje práce jedenasedmdesátileté berlínské umělkyně Gisely Weimannové. Právě setkání s ní inspirovalo kurátorky k přípravě expozice Grey Gold.