"Dosud jsme zkoušeli kratší vozidla s menší kapacitou. Vyhovuje tedy nejvíce ze všech zkoušených pro potřeby brněnského provozu. Problematické je jeho nabíjení. Ideální vozidlo pro Brno jsme tedy ještě nenašli," vysvětlila Hailichová.

Prvním testovaným elektrobusem v Brně byl před třemi lety SOR EBN 10,5. Loni to byly tři autobusy, a to Stratos, litevský AMZ a Siemens Rampini. Současný ze Škody vozí tento týden návštěvníky brněnského veletrhu Amper, příští týden se autobus objeví na linkách 32 do Králova Pole a 37 do Kohoutovic, kde jezdily i předchozí autobusy.

Na jedno nabitý vydrží Perun 120 až 150 kilometrů a baterie lze nabíjet podle přívodu elektrického proudu buď pomalu na 200 ampér, nebo rychlým nabíjením za 50 minut na 370 ampér.

Zatímco srovnatelný autobus na naftu stojí okolo pěti milionů korun, vůz na elektřinu je dvakrát a více dražší. Stejně jako autobusy na plyn by však výrazně šetřily životní prostředí a jejich provoz by byl levnější. "V investičním plánu na letošek máme nákup jednoho či dvou elektrobusů. Chystáme se sestavit požadavky pro výběrové řízení, budeme vycházet právě ze zkušeností z testování. Na nákup použijeme dotaci z projektu Civitas," uvedla Hailichová.