V USA působící Brňan Ondřej Pivec (34) předloni pomohl zpěvákovi Gregorymu Porterovi ke druhé ceně Grammy, nejčastěji ale hrává s newyorskou Kennedy Administration. Soulová kapela v čele s podmanivou zpěvačkou Kennedy se předvede ve středu 7. listopadu v Metro Music Baru.
Tentýž klub už byl před dvěma lety malý pro francouzské Electro Deluxe, a tak se jejich show (v Brně už třetí) tentokrát odehraje v Sono Centru, a to 22. listopadu. Těšit se můžete na šlapající partu jazzmanů, kteří se ale rádi pouštějí do vod funku i soulu.
Pocta Hladíkovi
Grandiózní finále nabízí Jazz Groove jedinečným projektem pocty Radimu Hladíkovi (†69), zesnulému před dvěma lety. K tomu ředitel festivalu Josef Buchta povolá jednak muzikanty svého B-Side Bandu (který i s Vojtou Dykem na festivalu zahrál před měsícem), ale také členy Brněnské Filharmonie a sboru Czech Ensemble Baroque choir.
Hlavním hostem bude dlouholetý člen novodobého Blue Effectu Honza Křížek, vystoupí i věhlasný klávesista Roman Dragoun, přidají se také kytarista a zpěvák Jiří Kalousek nebo herečka Městkého divadlo Brno Kristýna Daňhelová. Jedinečné zakončení festivalu se koná rovněž v Sono Centru, 5. prosince.
Vyprodaný diskojazz
V minulých dnech svůj kumšt předvedli Švédové Dirty Loops, proslulí jazzovými předělávkami tanečních a popových hitů. Tři spolužáci (klávesy, basa, bicí) se znali už od střední, měli talent i různé hudební zkušenosti a na akademii sbírali i znalosti o hudebním průmyslu.
V roce 2010 předělali Just Dance od Lady Gaga a zahráli ji v jazzovém pojetí, pro srandu ji publikovali na YouTube. Tak senzační succes nečekali, ale dokázali na něm stavět a na tomto principu sestavili regulérní kapelu.
Domlouvali se tři roky
„Koncert jsme se snažili dohodnout tři roky, konečně kývli,“ uvedl jejich vystoupení ředitel festivalu Buchta. Dlouhému očekávání odpovídal i zájem fanoušků, klub byl už dopředu vyprodán. Většina byla přespolních – a velká část z nich byli určitě muzikanti.
Na Dirty Loops se sice dá trsat jako na normální taneční party, ale jejich devizou je něco jiného: umění předělat provařené kusy do náročné muziky. Avicii, Justin Bieber nebo Adele se asi diví.
Některé pecky možná nepoznáte, jak na nich zapracovali, z kolovrátkových tucáren je najednou složitá harmonie plná kumštýřských parádiček. I přes hudební složitost ale jejich covery neztrácejí energii. Hodně za to může líbivý zpěv klávesisty Jonaha Nilssona, který by z fleku mohl vystupovat pro puberťácké fanynky Katy Perry a jí podobných.
Hlavně jeho vokál drží pohromadě show, ze které by se snadno mohl stát divoký jam nespoutaných instrumentalistů. Takhle mohli v Brně valit oči jak fandové promakaného jazzu, tak posluchači rádiového popu. Tedy pokud tam nějací byli.