„Nejdřív je potřeba sundat svršek, pak budeme dělat spodek. Půjde to poměrně rychle,“ vysvětlil stavbyvedoucí Vítězslav Konečný. Celá trať bude také elektrifikovaná, aby do Židlochovic mohly zajíždět přímé vlaky z Brna. To výrazně zjednoduší cesty do krajského města.

Nyní ze Židlochovic jezdí přímé autobusy s jízdní dobou přes půl hodiny a mají časté zpoždění. Vlaku bude tato vzdálenost trvat 25 minut.

V Židlochovicích kvůli tomu vznikl u vlakového nádraží přestupní uzel s autobusovými stáními a odstavné parkoviště. Ožije i výpravní budova.

Židlochovická trať je jedním ze tří projektů, který má umožnit přímé vedení vlaků z Brna. Již brzy by měla začít také elektrifikace tratě ze Šakvic do Hustopečí a po roce 2020 by se měla stavět i Boskovická spojka. Díky ní nebude nutné přestupovat při cestě do Boskovic ve Skalici nad Svitavou.

VIDEO: Rychlovlaky v Česku nejsou scifi, vznikají již studie proveditelnosti, hlásil ze Žofína šéf SŽDC.

Video
délka: 01:57
1080p 720p 360p

Rychlovlaky v Česku nejsou scifi, vznikají již studie proveditelnosti, hlásil ze Žofína šéf SŽDC Jaroslav Šimáček, Blesk Zprávy