„Táta se snažil zachytit surový život, pohled na ulici, obyčejné lidi. Případně postavil všednost v kontrastu s nablýskaném světem,“ prozradil Jiří „Salik“ Sláma, který jde s fotoaparátem v otcových šlépějích.
Konečný výběr padesátky děl stojí za prohlídku. Na Špilberku bude skromný výběr z rozsáhlého díla Jiřího Slámy k vidění až do 15. září.
Fotil už od dětství
Už od dětství se Jiří Sláma věnoval fotografování staveb. Neváhal se umazat v bahně, brodit řeku či několik hodin čekat na počasí. Jeho jméno je neodmyslitelně spojeno se Slovanskou epopejí Alfonse Muchy. Před nástupem současných technologií fotil výškové záběry z balónů a letadel.
Sociální sítě vs. skutečnost: Jak to vypadá, když se celebrity fotí samy a když je cvakne někdo jiný?
Krajina, ateliér, akty
Jiří Sláma se zapsal do fotografického světa svými unikátními snímky z oblasti balónového létání, ohňostrojů, kultury a ženských aktů. Fascinovala ho i krajina stejně jako ateliérové fotografování. Miloval focení hudby – popových koncertů, folku a country, později se přeorientovav i na vážnou hudbu. Byl dvorním fotografem festivalu Concertus Moraviae.
Jiří Salik Sláma o svém otci a výstavě na Špilberku Zdeněk Matyáš
Sláma vedl 12 let Klub moravských fotografů. Prostřednictvím této platformy sdružoval amatérské i profesionální fotografy, kterým umožňoval profesně růst. Namotivoval i své děti Jirku a Majdu, kteří se věnují rovněž focení. Během života uspořádal desítky výstav. Za fotografie ohňostrojů získal i Cenu primátora města Brna.
Bojoval s vážnou nemocí
Poslední roky byl Jiří Sláma v rukou lékařů a lékařek coby onkologický pacient. Léčil se ve Fakultní nemocnici u svaté Anny. Výstava na Špilberku je prodejní, veškerý výtěžek bude věnován Onkologicko-chirurgickému oddělení fakultní nemocnice. Součástí vernisáže byla také aukce fotoobrazu kostela na Lesné.