Práce od prvního návrhu až do konečné podoby zabraly 9 měsíců. „Na vývoji, výrobě a chodu týmu se podílelo 53 studentů. Návrh musel být propracovaný do posledního detailu. Pak jsme objednali díly a stavěli monopost,“ prozradila vedoucí týmu Eva Záňová.
Důležité jsou testy
Elegantní vůz v červené a černé barvě, kterému říkají familiérně Dráček, teď čekají testy na tratích. „V červnu musíme najet 500 kilometrů, které jsou podmínkou pro start na prvních závodech v Mostě. Nejvíc dostane zabrat v Chorvatsku, kde vysoké teploty prověří kvalitu chlazení monopostu i výdrž baterie,“ prozradil technický šéf projektu Marek Dostál.
Formule s dvěma elektromotory, každý o výkonu 35 kilowatt, váží 174 kilogramů. Dosáhne maximální rychlosti 120 kilometrů v hodině.
Soutěž pro mladé studenty
Formula Student, ve kterém se vůz z Brna představí, je soutěží pro mladé inženýry z celého světa. Úkolem týmů je během jednoho roku navrhnout, vyrobit a otestovat monopost formule na závodech. Hodnotí se nejen výsledky na trati, ale i náklady na výrobu, obchodní schopnosti, spolehlivost, ovladatelnost a bezpečnost vozu. A také jeho design.
Studentský tým TU Brno Racing vznikl na Fakultě strojního inženýrství VUT v roce 2010. Loni studenti ukončili výrobu monopostů se spalovacím motorem, když vyrobili jubilejní desátý model Dragon X a zároveň představili první model elektrické formule. V sezóně 2020/21 vybojoval tým s Dragon X 24. místo ve světovém žebříčku 815 týmů.
VIDEO: Testování formule Dragonu X z VUT Brno
Testování formule Dragon X vyrobené studenty VUT v Brně VUT Brno