Domácí pohodlí vede, mladí chtějí zážitek jako na stadionu
Mistrovství světa v hokeji začalo a celá republika se ponořila do atmosféry napětí, radosti a společného fandění. Podle průzkumu agentury Perfect Crowd* pro společnost Allegro sleduje hokejové mistrovství pravidelně nebo alespoň občas téměř tři čtvrtiny Čechů. Největší skupina fanoušků plánuje sledovat zápasy z pohodlí domova, kde se cítí nejlépe více než 82 % respondentů. Zajímavé ale je, že mladí ve věku 18 až 24 let hledají nové způsoby, jak si zážitky ještě vylepšit – až 14 % z nich dává přednost promítání zápasů na projektoru, dalších 22 % sleduje hokej na notebooku a přibližně 20 % přes mobil nebo tablet.
Investice do nové televize i chytrých zařízení
Češi si uvědomují, že kvalitní technika k hokejovým emocím prostě patří. Každý čtvrtý fanoušek letos plánuje investici do nové televize, a to zejména lidé ve věku 25 až 44 let, kteří chtějí mít ostrý obraz a atmosféru stadionu přímo v obýváku. Není náhoda, že právě teď probíhá akce Allegro Smart! Weeks, kde si lidé mohou výhodně pořídit nejen televize a projektory, ale i další vybavení, které zpříjemní sledování zápasů.
Kde se fandí: od rodinných kruhů po živé hospody
Letos se také ukazuje, že fandění není doménou pouze mužů. Zatímco mistrovství plánuje sledovat 78 % mužů, mezi ženami je to 59 %, přičemž ženy často vytvářejí fanouškovské zázemí v rodinném kruhu. Muži naopak častěji vyrážejí fandit do hospod a barů nebo k přátelům, kde vzniká pravá hokejová atmosféra. Hokej tak letos opravdu spojuje celé generace i domácnosti – od nejmladších po nejstarší.
Fanouškovský outfit letos frčí – i pro psy a kočky
Češi fandí nejen hlasitě, ale také stylově. Většina plánuje investovat do fanouškovského oblečení a doplňků do 500 korun, avšak každý pátý je ochoten utratit i mezi 1000 až 2000 korunami, aby ukázal svou příslušnost k národnímu týmu. Fanouškovské barvy letos navíc nebudou zdobit jen lidi – více než 13 % rodičů plánuje obléknout do národních barev i své děti a 4 % dokonce i domácí mazlíčky, kteří budou v českých barvách držet palce (a tlapky) našim hráčům.
Chytřejší fandění se Smart Weeks od Allegra
Přestože většina Čechů zůstane během šampionátu doma, přibližně 5 % opravdových fanoušků plánuje cestovat přímo na mistrovství do Švédska nebo Dánska. Ti, kteří zůstanou, ale nepřijdou zkrátka – díky Allegro Smart! Weeks mohou využít tisíce slev a dopřát si komfortní fandění, ať už na velké obrazovce, v pohodlném křesle nebo s popcornem v ruce. Navíc, pokud patříte mezi členy Allegro Smart!, máte neomezenou dopravu až domů nebo na více než 15 000 výdejních míst a boxů v celé republice, a možnost vrácení, kdyby například nový fanouškovský dres neseděl tak, jak jste si představovali. Smart! Weeks jsou navíc ideálním časem na vyzkoušení výhod tohoto programu s 50% slevou. Až do 2. června si zákazníci mohou pořídit roční předplatné jen za 13 Kč měsíčně nebo 149 Kč ročně**. Více informací o fungování programu Smart! najdete na allegro.cz/smart.
* Průzkum agentury Perfect Crowd uskutečněný v dubnu 2025 na vzorku 1005 respondentů.
** Akce platí od 17. března do 2. června pro zákazníky Allegro, kteří nemají aktivní Allegro Smart! Sleva 50 % na roční předplatné (149 Kč) platí pouze pro jedno fakturační období Allegro Smart! Standardní cena ročního předplatného je 299 Kč. Více informací najdete na https://allegro.cz/smart.