České Budějovice ve dnech 22. až 27. srpna 2024 hostily jubilejní padesátý ročník mezinárodního agrosalonu Země živitelka. Největší a nejvýznamnější akce svého druhu v České republice opět přilákala tisíce návštěvníků, kteří se přišli seznámit s nejnovějšími trendy a inovacemi v zemědělském sektoru. Kromě bohaté nabídky zemědělských oborů zde byla také velká pozornost věnována prezentaci českých potravin.

Čerstvost, kvalita a podpora českých zemědělců

Slunečné počasí, které provázelo téměř celý průběh akce, vytvořilo ideální atmosféru pro rodiny s dětmi, odbornou veřejnost, stávající i nové dodavatele, stejně jako pro potenciální nové zaměstnance. Lidl, jako významný partner českého zemědělství a ekonomiky, se akce zúčastnil úplně poprvé. Zaujal nejen svou pestrou nabídkou, nýbrž i klíčovým poselstvím o správné volbě, čerstvosti, kvalitě a podpoře tuzemských zemědělců.

Lidl připravil speciální program pro rodiny s dětmi v hale R1, kde si účastníci užili zábavu a aktivity. Odborná veřejnost, současní i potenciální dodavatelé a zájemci o zaměstnání měli možnost objevovat nové příležitosti a navazovat nové kontakty v hale T1.

Kuchařská show a autogramiáda

Jedním z největších taháků se stala kuchařská show Romana Pauluse z Kuchyně Lidlu, při níž mohli diváci naživo sledovat, jak jeden z nejznámějších českých kuchařů připravuje lahodné pokrmy z čerstvých surovin. Lidé stáli fronty nejen na kulinářské zážitky, ale také na prezentaci a autogramiádu známého rybáře a ambasadora projektu Lidl les Jakuba Vágnera, která se setkala s obrovským ohlasem. „Jsme rádi, že jsme mohli být součástí této významné akce, která je klíčová pro prezentaci českého zemědělství a potravinářství. Účast na Zemi Živitelce nám poskytla jedinečnou příležitost sdílet naše hodnoty a vyjádřit podporu českým zemědělcům," uvedla mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.

Autor: Lidl Česká republika

Soutěž o atraktivní ceny

Velký zájem budilo také „kolo štěstí“, na němž si návštěvníci mohli vytočit zajímavé ceny, včetně kuchyňských robotů Monsieur Cuisine. Soutěžící se začali scházet již brzy ráno, aby se zúčastnili této populární akce a měli šanci vyhrát atraktivní ceny.

Pro rodiny s dětmi byly připraveny workshopy „Desatero zdravé svačiny“, kde se malí i velcí účastníci dozvěděli nejen o zásadách zdravé výživy, ale i o pitném režimu a správných návycích pro školáky. Návštěvníci si mohli odpočinout v CSR zóně, která byla součástí workshopů. Ta byla neustále zaplněná, což svědčí o velkém zájmu jak ze strany rodičů, tak dětí.

Návštěvníci si rovněž mohli užít prezentaci českých dodavatelů Lidl, kteří se s nimi podělili o své životní zkušenosti. Vystoupil například Ladislav Steinhauser ze společnosti Steinhauser, který do Lidl dodává vybrané výrobky pod značkou Pikok, či Michal Škoda z firmy Hollandia, která stojí za některými z produktů pod privátní značkou Pilos.

Autor: Lidl Česká republika