Do Portálu dopravy se občané mohou přihlásit pomocí své bankovní identity, identity občana, mobilním klíčem eGovernmentu nebo pomocí eObčanky.

On-line žádost o nový řidičský průkaz nezabere více než pár minut a žadatel se nemusí bát, že v ní udělá nějakou chybu, je totiž kompletně předvyplněná, a to včetně nejnovější fotografie a podpisu. Na žadateli je pouze volba místa, na kterém si chce nový průkaz vyzvednout, popř. vyplnění kontaktních údajů pro zasílání notifikací, pokud už je nemá uložené v registru obyvatel. Pro doručení nového řidičského průkazu si může vybrat kterýkoliv z 206 obecních úřadů obcí s rozšířenou působností, jejich seznam najdete na webu Ministerstva dopravy.

„Naším dlouhodobým cílem je, aby všechny digitální nástroje pro občany byly co nejjednodušší a nejlépe dostupné. Jsem rád, že se nám podařilo odstranit povinnost mít pro podání žádosti datovou schránku fyzické osoby, což bylo pro mnoho lidí překážkou  využívání Portálu dopravy. Díky tomuto zjednodušení je elektronická žádost přístupná již téměř všem občanům, kteří si mohou ušetřit jednu cestu na úřad, čas i peníze,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

On-line toho vyřešíte ještě víc

Elektronicky je možné podat žádost o výměnu neplatného řidičského průkazu jak ve lhůtě standardní, tj. do 20 dní (bez poplatku), tak i ve lhůtě kratší, tj. do 5 pracovních dnů. Tento úkon je již zpoplatněn částkou 700 Kč, přičemž při elektronické žádosti  se tento poplatek platí až při vyzvednutí nového řidičského průkazu.

Autor: Ministerstvo dopravy

Kromě samotné žádosti o nový řidičský průkaz z důvodu vypršení platnosti, změny údajů, krádeže nebo ztráty si mohou zájemci vyřídit přes Portál dopravy další desítky služeb ze všech dopravních oblastí, registrem vozidel počínaje a prodloužením lodního osvědčení konče. Vyzkoušejte ho i Vy.

Více informací o on-line žádosti najdete na webu Ministerstva dopravy.