Statistiky mluví jasně – když už škody na majetku vzniknou, většinou je mají na svědomí živelní události jako vichřice nebo krupobití. Výjimkou ale nejsou ani ty vyloženě domácí škody způsobené typicky únikem vody. „Jen těch nám klienti v loňském roce nahlásili bezmála v 15 tisících případů,“ upřesňuje Iva Gažová, manažerka likvidace pojistných událostí z majetkového pojištění v Generali České pojišťovně. Celkový počet škod na majetku je však mnohem vyšší – největší domácí pojišťovna v loňském roce řešila více než 70 tisíc pojistných událostí z pojištění staveb a domácností. Denně tak likvidátoři v průměru zaregistrovali přes 190 škod.

Vyřízení škod se zrychluje

Nahlášení škody pojišťovně dnes probíhá nejčastěji telefonicky nebo přes webové stránky. Poté se rozbíhá proces, jehož cílem je vzniklou škodu vyřešit co nejrychleji tak, aby klient měl k dispozici peníze na svém účtu a mohl dát věci ve svém domově do pořádku. „Škody na majetku dokážeme řešit opravdu rychle, mluví za nás ostatně čísla. Ve 30 % případů škodu uzavíráme a pojistné plnění odesíláme klientům na účet už v den, kdy nám škodu nahlásili. Drtivou většinu pojistných události pak s klienty vyřešíme do čtyř dnů od momentu, kdy nám poskytnout všechny relevantní podklady,“ vypočítává zajímavá fakta Iva Gažová. Vyřízení pojistné události může trvat jen několik minut nebo i hodin, zejména u jednodušších škod, které lze snadno zdokumentovat. A to dokonce bez návštěvy pracovníka pojišťovny.

Chytrá aplikace zjednodušuje

O tom, jak rychle peníze na svůj účet poškozený dostane nebo jak rychle se vzniklá újma vyřeší, nerozhoduje totiž jen pojišťovna, ale může k nim významně přispět i sám pojištěný. Třeba tím, že do pojišťovny doručí potřebné fotografie a dokumenty v kompletní podobě. Generali Česká pojišťovna nabízí způsob, jak si takovou situací projít rychle a mnohem jednodušeji. „Spustili jsme online asistenta Moje škody, díky kterému je možné jen s pomocí mobilního telefonu škodu na domě či jeho vybavení zdokumentovat a díky němu do pojišťovny také rovnou zaslat kromě fotek další potřebné doklady. Třeba faktury za pořízení věcí,“ vysvětluje Iva Gažová, manažerka likvidace pojistných událostí z majetkového pojištění v Generali České pojišťovně. Podle jejích slov se díky nové aplikaci výrazně urychlí proces celého řešení škody.

Online asistent Moje škody
Autor: Generali Česká pojišťovna a.s.

Srozumitelně krok za krokem

Aplikace Moje škody má dvě hlavní funkce: prohlídku poškozené věci, kterou si klient díky telefonu udělá sám, a proces přikládání fotek a dokumentů ke škodě samotné. „Aplikaci jsme připravili tak, že klientům v každém kroku velmi srozumitelně a návodně radí, jak má postupovat. Zvládne ji tak obsluhovat doslova každý a vše podstatné díky ní udělá za pár minut. Záleží jen na něm, kdy si na to udělá čas,“ doplňuje fakta Iva Gažová. Aplikaci přitom není potřeba do telefonu stahovat a instalovat. Po nahlášení škody totiž klient od likvidátora dostane SMS či e-mail s odkazem, který si spustí v prohlížeči (bez nutnosti zadávat hesla apod.). Tím se mu otevře asistent a může se pustit do focení škody a dokládání dalších podkladů. Aplikace Moje škody se umí přizpůsobit při využití na mobilním telefonu, tabletu nebo počítači.

Online asistent Moje škody
Autor: Generali Česká pojišťovna a.s.

Bez návštěvy z pojišťovny

Při využití aplikace Moje škody se proces řešení škody významně urychluje, protože odpadá nutnost setkání s pracovníkem pojišťovny. Klient si na zdokumentování škody udělá čas podle svého uvážení. Záleží tak do značné míry na něm, jak rychle vše do pojišťovny doloží. Aplikace mu to maximálně usnadňuje. Fotografie se ke škodě přikládají přímo nahráním z fotoaparátu telefonu nebo jeho galerie. Totéž platí i pro dokumenty. Aplikace ho přitom upozorní na to, co vše je třeba do pojišťovny zaslat, co je doložené a co doložit zbývá – klidně i později.

Online asistent Moje škody
Autor: Generali Česká pojišťovna a.s.