K letohrádku Hvězda

Nenáročná, zhruba hodinová trasa s minimálním převýšením začíná na tramvajové zastávce Vypich, odkud pokračuje směrem k oboře Hvězda. Před hlavní bránou se dáte doleva po stezce podél zdi obory. Po cca 0,5 km trasa pokračuje vchodem do obory a dále po široké cestě směrem k letohrádku. Na cestě potkáte dětské hřiště, můžete se kochat širokou alejí a hlavně obdivovat atraktivní stavbu samotného letohrádku. Jakmile dorazíte k východu z obory, dáte se doprava po lesní cestě (je možné jít po asfaltové cestě kolem obory, ale vedle silnice), po které dorazíte k hlavnímu vchodu, a odtud zpět na tramvajovou zastávku Vypich. Vybrat si můžete buď kilometrový, nebo pětikilometrový úsek.

HOSTIVAŘSKÁ PŘEHRADA

Trasa začíná i končí u tramvajové zastávky Hostivařská a pokračuje ulicí Hostivařská, ze které se odbočí vlevo do ulice U Břehu. Tou se dostanete až do lesoparku Hostivař podél potoka Botiče. První polovina trasy je víceméně po rovině. Po 1,5 km dojdete k přehradě, podél níž půjdete dalších 1,5 km. Poté následuje asi 300m úsek výraznějšího stoupání do horní části parku, kde se jde cca 2 km po vrstevnici a pak následuje příkré klesání zpět na naučnou stezku podél Botiče, po které se trasa vrací zpět na tramvajovou zastávku Hostivařská. Trasa je 6,2 km dlouhá a užijí si ji především zdatnější chodci.

Z KARLÁKU NA VYŠEHRAD

Trasa začíná na Karlově náměstí u výstupu z metra směrem do Resslovy ulice a vede Resslovou ulicí směrem k Vltavě, kolem kostela sv. Cyrila a Metoděje na Jiráskovo náměstí. Z Jiráskova náměstí pokračuje směrem k Mánesu a dále po náplavce podél Vltavy směrem na Výtoň. Z Výtoně pěší stezka pokračuje Vlastislavovou ulicí do mírného kopce směrem do pevnosti Vyšehrad, kam vstoupíte Cihelnou bránou a za ní hned odbočíte doprava a vystoupáte na hradby, ze kterých je pěkný výhled na Prahu. Dále trasa obkrouží hradby Vyšehradu téměř dokola a poté se ulicí V Pevnosti vrací Leopoldovou a Táborskou bránou k ulici Na Bučině směrem ke stanici metra Vyšehrad, kde končí. Trasa má pět kilometrů, je vhodná i pro NW, běh, kočárky, seniory i hendikepované.

KE ZŘÍCENINĚ NOVÝ HRÁDEK

Trasa začíná na stanici metra C Roztyly (po vyšlápnutí schodů doprava) a pokračuje pořád po modré turistické značce. Ze začátku vede mírně do kopečka a poté až ke zřícenině Nového Hrádku, ke které vás dovede po zhruba 3,5 km, víceméně po rovině. Od Nového Hrádku je cesta trochu náročnější a začíná nepříjemným klesáním ke Kunratickému potoku, poté pokračuje po zpevněné cestě až k Lávce pod N. Hrádkem a odtud prudším stoupáním k Zeleným domkům a dále k Vídeňské ulici, kde je konec trasy u autobusové zastávky. Trasa je pro zdatné chodce, měří pět kilometrů a zabere zhruba dvě hodiny.

TIP redakce

Srdeční procházková trasa

Chcete být fit a mít srdce jako zvon? Pak byste se měli hýbat. Nejen pro pacienty, kteří mají potíže se srdíčkem, ale pro všechny vyznavače zdravého životního stylu byla v metropoli otevřena první Srdeční procházková trasa. Najdete ji v Praze 2 a je dlouhá 2,8 km. Procházka trvající cca 45 minut klidnou chůzí vede z náměstí Míru přes ulice Ibsenova a Anny  Letenské do Riegrových sadů, dále pak přes Polskou ulici do ulice U Kanálky a do sadů Svatopluka Čecha a zpět ulicí Slezskou až na startovní bod na náměstí Míru. Stezka zvolená po konzultaci s odborníky představuje  ideální terén pro zdravý a pravidelný pohyb.  Více tipů na  pěší trasy najdete na  www.prahavolnocasova.cz