19. březen 2019
Svátek slaví Josef, zítra Světlana

Chcete zhubnout a nejde to? Máte totiž hlad! 6 rad, jak změnit jídelníček

/
  • Nemůžete zhubnou? Máte totiž hlad!
    25. února 2019 ● 11:53
     

    Jaro se pomalu ale jistě blíží a vaše rozhodnutí, že shodíte alespoň pět kilo, je zatím bez výsledku? Máte prostě pořád hlad? Řekneme vám proč a jak se toho vyvarovat!

  • 1.

    Hlad je převlečená žízeň

    Něco na tomto notoricky známém moudru je. Příčinou hladu může být skutečně dehydratace. Pocitem hladu nám dává tělo najevo, že mu něco chybí a v první řadě to mohou být právě tekutiny. Proto se doporučuje při prvním pocitu hladu nejprve vypít tři decky vody a chvíli počkat. Dávejte si také pozor na dlouhé pauzy bez jídla a pití.

    ...

  • 2.

    Z nedostatku spánku kručí v břiše

    I při nedostatku spánku může být zvýšený pocit hladu. „Jakmile máte narušený spánkový režim a tělo se dostatečně neregeneruje, začne se zvyšovat hladina hormonu ghrelinu, to je takzvaný hormon hladu, a zároveň se snižuje hladina hormonu leptinu, to je naopak hormon sytosti,“ upozorňuje výživová poradkyně Věra Burešová. Optimální doba spánku dospělého člověka je sedm hodin. Člověka, který spí málo i toho, který si rád poleží, podle vědeckých studií může stihnout řada zdravotních problémů.

    ...

  • 3.

    Cukrová turbulence

    Pokud hlad zaháníte nějakou sladkostí, nepomůžete si. Rychle totiž stoupne hladina cukru a tělo reaguje tím, že rychle vyloučí inzulín. Jenže hladina cukru zase brzy klesne a opětovně se dostavuje pocit hladu. Je to začarovaný kruh, který vede ke zvýšenému příjmu cukru a následně obezitě. Podobný efekt má například i alkohol.

    ...

  • 4.

    Myslete na bílkoviny

    Bílkoviny patří k základním živinám, které jsou nezbytné pro fungování našeho organismu, navíc patří k potravinám, které snižují glykemický index jídla a udržují delší pocit sytosti. „V případě, že máme v jídelníčku nevyvážený obsah bílkovin, naše tělo po nich volá pocitem hladu,“ upozorňuje Burešová. Bílkoviny jsou důležité pro obnovu buněk, imunitní systém, tvorbu hormonů i řady enzymů. V jídelníčku by tak neměla chybět kuřecí a krůtí prsíčka, losos, kvalitní šunka, mléčné výrobky, vejce, pohanka, rýže, luštěniny…

    ...

  • 5.

    Nehltejte jídlo

    Ideálně bychom měli každé sousto důkladně rozžvýkat a to zhruba 21x. V případě, že jídlo rychle zhltneme, tak našemu mozku dojde signál z trávicí soustavy, že jsme něco snědli daleko později a může hrozit riziko, že se člověk začne “dojídat”. Pokud máte ještě po dojezení talíře pocit, že byste si přidali, počkejte deset minut. Je to doba, po kterou se mozek se žaludkem propojí a „ujasní“ si, jestli už jste sytí, nebo byste si měli ještě dát nášup.

    Jídlo je často jedinou útěchou při stresu.

  • 6.

    Nehladovte!

    Ve snaze po lepší figuře se mnozí uchylují k bohapustému hladovění, jenže to je špatně! Nepravidelná strava s delšími pauzami mezi jídly nás pak dožene až k vlčímu hladu, většinou večer, kdy už máme klid a neubráníme se obrovské porci, kterou už naše tělo nespálí a naopak si uloží do „zásob“ v podobě tuku. Nepravidelným stravováním máme nestabilní hladinu cukru v krvi. Ideálně si jídlo rozložte do 5 až 6 porcí za den. Jen tím se vyhnete vlčímu hladu a konzumování objemných porcí.

    ...
    Zdroj: naturhouse-cz.cz

1080p 720p 360p
ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy