18. září 2019
Svátek slaví Kryštof, zítra Zita

Nemůžete zhubnout? Podle nutriční terapeutky děláte těchto 5 chyb!

/
  • Do hubnutí nemá smysl jít bezhlavě.
    16. ledna 2019 ● 11:33

    Zkoušíte zhubnout a nedaří se? Moříte tělo v posilovně, jíte poloviční porce a vaše váha se pořád nehne? Možná je někde chyba! Poradíme, čemu se vyvarovat.

  • 1.

    Změňte si to v hlavě

    Pokud si řeknete: »Tak, teď budu měsíc hodná, budu jíst samé zdravé věci, cvičit, zhubnu a mám vyřešeno. «, tak to je zásadní chyba! Pokud si chcete váhu udržet i po zhubnutí, musíte spíš chtít nejen zhubnout, ale změnit svůj přístup k jídlu. Jíme, abychom žili, a nežijeme, abychom jedli. „Pokud chcete mít jistotu, že hubnete zdravým způsobem a chcete si váhu do budoucna udržet, tak určitě vyhledejte odbornou pomoc,“ upozorňuje výživová poradkyně Věra Burešová.

    Do hubnutí nemá smysl jít bezhlavě.

  • 2.

    Superzdravé potraviny nestačí

    Špenát, brokolice, zelí, chia semínka… prostě superpotraviny, které mají vysoký obsah vitamínů a minerálů, jež prospívají zdraví. Jenže pokud se vrhnete jen na ně, rozhodně tím nic nespasíte. V jídelníčku je vždy důležitá pestrost a i v případě, že budeme jíst super zdravé potraviny, vždy bude rozhodovat, kolik jich sníme a kdy je jíme, jakou mají výživovou hodnotu a podobně.

    Do hubnutí nemá smysl jít bezhlavě.

  • 3.

    Jděte na to s rozvahou

    Organismus má při hubnutí svoje limity a zdravé hubnutí se pohybuje kolem 0,5 kg až 1 kg za týden. Člověk například 20 kg taky nepřibere za 14 dnů, tak nechtějte pak rychle zhubnout, jinak by se mohli dostavit i zdravotní komplikace a hrozí i později, že se vám rychle shozená kila rychle vrátí.

    Do hubnutí nemá smysl jít bezhlavě.

  • 4.

    Nejíst neznamná hubnout

    Na každé jídlo byste si vždy měli vyčlenit čas, abyste nejedli stále někde na ulici nebo hltali ve spěchu. Jídlo si rozložit na snídani, oběd a večeři a mezi jídly zařadit i dvě svačinky. Uzobávat pak ještě navíc mezi těmito jídly už není vhodné. Jídlo se nestihne dostatečně vytrávit a bude si více ukládat to tukových zásob. Pokud moc pracujete a málo odpočíváte, dochází ke stresu, který může vyvolávat větší hlad nebo různé chutě často na sladká nebo kalorická jídla. Organismus tak reaguje na nedostatek energie.

    Do hubnutí nemá smysl jít bezhlavě.

  • 5.

    Žádný stres, hlavně v klidu

    Nejčastější chyby jsou nezdravé a drastické diety, moc rychlé hubnutí s rizikem jo-jo efektu, nerozumné používání hubnoucích koktejlů a náhražek jídla i nereálný cíl. Stres negativně ovlivňuje hubnutí z několika důvodů. Když není organismus v psychické pohodě, není schopen zdravě redukovat tukové zásoby, zpomaluje se metabolismus a navíc se začne víc zadržovat voda v těle. Často stres hodně lidí řeší větším příjmem jídla nebo sladkého. V opačném případě hrozí hubnutí na úkor odbourávání svalové hmoty.

    Zdroj: naturhouse-cz.cz

    Do hubnutí nemá smysl jít bezhlavě.

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy