14. prosinec 2019
Svátek slaví Lýdie, zítra Radana

Zastavilo se vám hubnutí? 6 tipů, jak spalování kalorií zase "nakopnete"!

/
  • Nehubnete? Je potřeba znovu "nakopnout" metabolismus.
    25. října 2018 ● 14:18

    Začali jste hubnout, ze začátku jste slavili úspěchy, ale poslední dobou se váha ne a ne hnout? Máme pro vás 6 tipů, jak zase „nakopnout“ metabolismus a začít hubnout.

  • 1.

    Přidejte si

    Je možné, že metabolismus si už prostě zvykl na změnu stravy i zátěž a abyste zase hubli, potřebujete prostě přidat větší dávku pohybu. „Když vám aktivita začne připadat po nějaké době příliš jednoduchá, můžete zkusit lehce zvýšit intenzitu tréninku. Tělo si již pravděpodobně na stejnou intenzitu zvyklo a metabolismus je potřeba nakopnout trochu více,“ vysvětluje trenérka fitness centra pro ženy Kateřina Hollerová. Zabrat by mohlo například zařazení čtvrt hodinky kardio cvičení. Ale pozor! Zvyšovat zátěž nelze do nekonečna.

    Nehubnete? Je potřeba znovu "nakopnout" metabolismus.
    Autor: Shutterstock.com

  • 2.

    Chce to změnu

    Důležité je trénink pravidelně pozměňovat. Ta samá činnost totiž podvacáté nemá stejný účinek, jako když ji děláte poprvé. Běháte každý den tu samou trasu už několik měsíců? Zkuste alespoň po dvou týdnech obrátit směr. Navíc můžete zkoušet i různé druhy běhu – kromě joggingu například sprint spojený s chůzí nebo běh v kopcovitém terénu. Nejen že psychice prospěje, když je každý den na pořadu jiné sportovní vyžití, ale zaručí to i stálý posun.

    Nehubnete? Je potřeba znovu "nakopnout" metabolismus.

  • 3.

    Zaberte!

    Skutečně efektivně nastartovat metabolismus pomohou náročnější sportovní aktivity. Kromě stále oblíbenějšího HIIT je to třeba tabata, box, sprinty, vybíhání schodů a další, kdy se cvičí do maxima tepové frekvence. Tyto sporty samozřejmě vyžadují pauzy. „Při náročných aktivitách se skutečně zrychluje bazální metabolismus, a to na jeden až tři dny po zátěži v rámci regenerace organismu. Kdo chce metabolismus nakopnout opravdu dlouhodobě, měl by zařadit vysokofrekvenční trénink dvakrát až třikrát týdně,“ upozorňuje Hollerová.

    Nehubnete? Je potřeba znovu "nakopnout" metabolismus.
    Autor: iStock.com

  • 4.

    Hubněte v chladu

    Cvičit je vhodné spíše v chladnějším prostředí. Ve vytopených tělocvičnách jsou na tělo kladeny nároky na snižování teploty, což ho však nestojí příliš mnoho energie. Naopak při pobytu v chladu, kde termoregulační mechanismy musí zajistit zahřátí těla, spotřebují nějakou tu energii navíc. V zimních měsících vám může s hubnutím pomoci také oblékání méně teplého oblečení.

    Nehubnete? Je potřeba znovu "nakopnout" metabolismus.
    Autor: Shutterstock.com

  • 5.

    Strava je základ

    O spoustě potravin se hovoří jako o zdravých, ale s vyváženou stravou přitom mají společného málo. Mezi zdravě se tvářící potraviny patří například snídaňové müsli, které je ve valné většině případů plné přidaných cukrů. „Je velký rozdíl mezi ovesnými vločkami a přeslazeným pečeným müsli. Podobně jsou na tom třeba i rýžové chlebíčky se sladkou jogurtovou polevou plnou cukrů,“ popisuje nejčastější omyly v hubnutí nutriční specialistka Monika Bartolomějová.

    Nehubnete? Je potřeba znovu "nakopnout" metabolismus.
    Autor: iStock

  • 6.

    Nízkotučné znamená zdravé?

    Chytákem“ jsou i nízkotučné potraviny, a především ty s 0 % tuku. Například jogurty bez tuku by ani nedržely pohromadě na lžičce, kdyby nebyly dohušťovány například želatinou nebo v horším případě kukuřičným škrobem. Ani jejich chuť obvykle není ideální. U klasických jogurtů je proto vhodnější držet se zlatého středu, tedy těch, které mají kolem 3 % tuku. Vhodné jsou při hubnutí také kysané výrobky, jako je kyška, podmáslí nebo acidofilní mléko.

    Zdroj: Svět zdraví a Contours

    Nehubnete? Je potřeba znovu "nakopnout" metabolismus.
    Autor: istock.com

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy