23. leden 2019
Svátek slaví Zdeněk, zítra Milena

Změnili jste radikálně jídelníček, ale kila se vás stále drží? 6 rad, jak správně zhubnout

/
  • Nehubnete? Možná děláte několik zásadních chyb.
    4. října 2018 ● 08:54
     

    Změnili jste stravu? Už žádné opulentní hostiny, žádná smažená jídla? Jen saláty a zdravá strava, a přesto kila nejdou dolů? Možná děláte několik zásadních chyb. Prozradíme, co brání zhubnutí.

  • 1.

    Změnit musíte hlavně myšlení

    Pokud se pouštíte do hubnutí, tak byste do toho neměli jít s pocitem, že teď budu chvíli něco dodržovat, zhubnu a pak se zase vrátím do „zajetých kolejí“. Pokud si chcete váhu udržet i po zhubnutí, musíte změnit svůj přístup k jídlu. „Zkušenosti mám takové, že ti, kteří to pochopí, žijí daleko kvalitnější život a cítí se lépe jak po fyzické tak psychické stránce. Neznamená to, že si do konce života nemůžeme dopřát např. smažený řízek v případě, že si člověk takové jídlo dopřává maximálně jednou za týden a ostatní dny se stravuje normálně, nemusí mít strach, že by hned přibral,“ říká výživová poradkyně Věra Burešová.

    Nehubnete? Možná děláte několik zásadních chyb.

  • 2.

    Jen zdravé jídlo nepomáhá

    Pokud jste vše ostatní vytlačili a stravujete se jen tofu, super potravinami, nízkokalorickými jídly podobně, váš jídelníček nemá hlavu a patu. V jídelníčku je vždy důležitá pestrost a vyváženost. Tělo potřebuje vitamíny, minerály, ale i cukr a tuky, aby mělo z čeho čerpat energii. Vždy tak bude rozhodovat, kolik čeho sníme a kdy je jíme.

    Nehubnete? Možná děláte několik zásadních chyb.

  • 3.

    Nemůžete chtít hned všechno

    Organismus má při hubnutí svoje limity a zdravé hubnutí se pohybuje kolem 0,5 kg až 1 kg za týden. Dvacet kilo také nepřiberete za 14 dnů, tak nechtějte pak rychle zhubnout. Mohly by se dostavit totiž vážné zdravotní komplikace a navíc jojo-efekt, tedy rychlý návrat shozených kil. Navíc si uvědomte, že diety nejsou spásou pro každého. Některé prostě nefungují. Tělo každého z nás reaguje jinak.

    Nehubnete? Možná děláte několik zásadních chyb.

  • 4.

    Jezte a odpočívejte

    Na každé jídlo bychom si vždy měli vyčlenit čas. Zhltnout něco ve stoje na ulici, když už nás přepadne opravdu „vlčí hlad“ je to nejhorší, co můžete udělat. Jídlo si rozložte na snídani, oběd a večeři a mezi jídly zařadit i dvě svačinky. Uzobávat pak ještě navíc mezi těmito jídly už není vhodné. Pokrm se nestihne dostatečně vytrávit a bude se více ukládat do tukových zásob. Pokud navíc moc pracujete a málo odpočíváte, dochází ke stresu, který může vyvolávat větší hlad nebo různé chutě často na sladká nebo kalorická jídla. Organismus tak reaguje na nedostatek energie.

    Nehubnete? Možná děláte několik zásadních chyb.

  • 5.

    Stres je zabiják hubnutí

    K nejčastějším dietním chybám patří příliš drastický jídelníček, nerozumné používání hubnoucích koktejlů a náhražek jídla, nereálný cíl a stres. „Stres negativně ovlivňuje hubnutí z několika důvodů. Když není organismus v psychické pohodě, není schopen zdravě redukovat tukové zásoby, zpomaluje se metabolismus a navíc se začne víc zadržovat voda v těle. Často stres hodně lidí řeší větším příjmem jídla nebo sladkého. V opačném případě hrozí hubnutí na úkor odbourávání svalové hmoty,“ upozorňuje výživová poradkyně Věra Burešová. Pociťujete-li stres, je nejlepší pohyb! Tělo vyplaví hormony štěstí a budete se cítit mnohem lépe. Přitom stačí tak málo: vynechte zastávku tramvají a dojděte pěšky, nejezděte výtahem, běžte si zaplavat...

    Nehubnete? Možná děláte několik zásadních chyb.

  • 6.

    Jak to zvládnout?

    Nejlépe je svěřit se odborníkovi, který vám nejen sestaví jídelníček a poradí jak na to, ale měl by vám udělat i analýzu těla, díky které budete vědět, kolik máte nadbytečného tuku případně zadržované vody. „Pokud chcete mít jistotu, že hubnete zdravým způsobem a chcete si váhu do budoucna udržet, tak určitě vyhledejte odbornou pomoc,“ upozorňuje Burešová.

    Zdroj: www.naturhouse-cz.cz

    Nehubnete? Možná děláte několik zásadních chyb.

1080p 720p 360p
ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy