Zkoušený nissan se snaží zákazníky zaujmout civilnějším projevem a větším důrazem na jízdu po silnici. O tom svědčí i pětiprvková zadní náprava, která je standardem pro pětimístnou kabinu. Provedení King Cab s jedním párem dveří si zachovalo listová pera a k převážení těžšího nákladu se tak hodí více.
Přínos víceprvku lze poznat již po několika kilometrech. Pozitivní dojem dotváří též velmi dobré odhlučnění podvozku. V terénu si Navara vede prakticky stejně jako soupeři s tuhou zadní nápravou.
V pozitivním světle se také ukázal dvakrát přeplňovaný čtyřválec 2.3 dCi o velmi slušném výkonu 140 kW (v nabídce je také provedení s jedním turbodmychadlem a 118 kilowatty). Motor se chlubí parádním zátahem a překvapivě nízkou spotřebou. Ani navzdory většímu podílu kilometrů najezděných ve městě se spotřeba nevyšplhala přes 8 litrů, což je u téměř dvoutunového auta s délkou 5,3 metru vynikající hodnota.
Kabina s moderně tvarovanou palubní deskou a pečlivě zpracovanými materiály připomíná civilní teréňák. Zkoušená verze N-Connecta se standardně pyšní automatickou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly a dalšími prvky, které zpříjemňují cestování.
Přes všechny větší či menší drobnosti se ale Nissan Navara blýskl.
TEST
Nissan Navara 2.3 dCi 190 Double Cab N-Connecta
Sekvenčně přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC • Objem 2298 cm3 • Výkon 140 kW při 3750/min • Točivý moment 450 N.m při 1500-2500/min • Převodovka přímo řazená šestistupňová • Pohon všech kol, elektronicky přiřaditelný • Pneumatiky 255/60 R 18 • Rozvor 3150 mm • Vnější rozměry 5300 x 1850 x 1810 mm • Přepravní prostor 1578 x 1560 x 474 mm • Pohotovostní/užitečná hmotnost 1958/1052 kg • Hmotnost brzděného přívěsu 3500 kg • Největší rychlost 184 km/h • Zrychlení 0-100 km/h za 10,8 s • Nádrž 80 l • Normovaná spotřeba 6,4 l na 100 km
Výroba Barcelona, Španělsko.
Základní model 2.3 dCi 160 King Cab Visia 679 800 Kč
Testovaný vůz 2.3 dCi 190 Double Cab N-Connecta 908 600 Kč
Testovaný vůz s příplatky 977 296 Kč