6. duben 2020
Svátek slaví Vendula, zítra Heřman / Hermína

Hubněte s chutí! Dobroty na štíhlou linii a navíc vynikající!

/
  • Dietní jídelníček může i chutnat!
    7. dubna 2016 ● 09:48

    Jaro je tady a jako každý rok mnoho z nás uvažuje o tom, jak shodit nabraná zimní kila. Zkuste to tentokrát »světově«. Aha! vám představí různé zahraniční lahůdky,
    které mohou výrazně ovlivnit vaše zdraví i štíhlou linii. A hlavně – všechny je seženete v běžných supermarketech.

  • 1.

    Olivový olej

    Je nejzdravějším z tuků, obsahuje nenasycené mastné kyseliny, které snižují riziko onemocnění srdce. Také je vynikajícím zdrojem vitminu E, který udržuje kůži vláčnou a chrání proti rakovině. I když je kaloricky náročný (1 polévková lžíce obsahuje 420 kJ), je daleko vhodnější při hubnutí než máslo a jiné oleje.

    TIP: Zeleninový salát je výborný s pár kapkami olivového oleje a balzamikového octa.

    olivový olej

  • 2.

    Oves

    Ovesné vločky vám pomohou, abyste zůstali štíhlí a zdraví. Oves obsahuje vlákninu
    zvanou beta-glukan, která snižuje cholesterol. Výzkum prokázal, že talíř ovesné kaše denně snižuje cholesterol až o 23 %. Betaglukan také udržuje stabilní hladinu
    cukru. To je dobrá zpráva pro ty, kteří se snaží zhubnout.

    TIP: Den začněte ovesnou kaší nebo ovesnými cereáliemi či müsli bez cukru. Výborný je ovocný salát s vločkami a přírodním nízkotučným jogurtem.

    oves

  • 3.

    Sója

    Sójový protein pomáhá snižovat hladinu cholesterolu. Je bohatý na bílkoviny, což je složka velmi důležitá při redukci váhy.

    TIP: Přidávejte sóju k dušenému masu nebo do polévek, použijte tofu místo masa, pijte sójové mléko nebo vyzkoušejte sójový jogurt.

    Sójové produkty

  • 4.

    Losos

    Obsahuje protein a mnoho vitaminů a minerálů, ale teprve vícenenasycené mastné
    kyseliny (omega-3) z něj dělají superjídlo. A vůbec nevadí, že jde o trochu tučnější
    rybu. Klidně ji do jídelníčku zařaďte, protože obsahuje ty »správné a zdravé« tuky.

    TIP: Přidávejte konzervovaného lososa do sendvičů, ke svačině je vhodný uzený losos a nízkotučný sýr s dalamánkem. Vyzkoušejte suši – to často obsahuje lososa.

    losos

  • 5.

    Zelený čaj

    Udržuje srdce zdravé – lidé, kteří pijí 5 a více šálků zeleného čaje denně, jsou podle studií o 16 % méně náchylní ke koronárním srdečním chorobám. A navíc je zde dobrá zpráva pro ty, kteří hubnou – zelený čaj k redukci váhy výrazně přispívá.

    TIP: Svůj obvyklý čaj vyměňte za zelený, zkuste jej doplnit zázvorem a citronem a osladit kapkou medu.

    Zelený čaj

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy