Jste starostou městské části Praha 4 déle než rok. Jaké jsou vaše priority, změnily se ve srovnání s dobou, kdy jste byl v opozici, nebo jsou stále stejné?

V zásadě se nezměnily. K mým prioritám patří zajistit v co největší míře bezpečný a spokojený život obyvatel naší městské části.  Chci, aby se u nás nezhoršovala kvalita života v důsledku budování nových předimenzovaných staveb a s tím související rostoucí dopravy. S kolegy v koalici chceme mít úspornou radnici, protože ušetřené finanční prostředky můžeme využívat ku prospěchu našich obyvatel, a zároveň otevřenou radnici, což znamená, že pro naše občany máme otevřené dveře. Každý k nám může přijít se svou stížností nebo podnětem, může nám poslat dopis, e-mail, přijít osobně.

Co konkrétně se vám za tu dobu v Praze 4 podařilo?

Na prvním místě bych jmenoval prosazení nulové tolerance hazardu, především na sídlišti Krč lidé určitě uvítají provozovny služeb místo provozoven hazardu. Chceme mít dostatek míst pro děti v mateřských školkách a právě tento týden jsme otevřeli dvě nové třídy v MŠ Němčická a hned jsme tak umístili více než 50 dětí. Máme dostatečnou nabídku míst pro děti v jeslích a musím zdůraznit, že tuto péči nabízíme jako jedna z mála obcí v republice. Budujeme bezpečné cesty do školy. Zavedli jsme víceleté granty, které spolkům a neziskovkám od kultury po sport dávají větší jistotu fungování než jednoleté granty. Hodně důležité je pro nás umožnit veřejnosti přístup do rozhodovacího procesu, otevřeli jsme proto všechny výbory a komise veřejnosti. Vracíme domy v Táborské ulici, ve kterých sídlil úřad městské části, jejich původnímu účelu, tedy bydlení.  Odmítli jsme navyšování kódu zastavěnosti v Braníku, Podolí a na Pankráci, což možná na první pohled nezní moc zajímavě, ale znamená to, že developeři nebudou moci postavit výškově a objemově předimenzované objekty. Máme nový přístup k developerům, pro které je Praha 4 stále atraktivní lokalitou, snažíme se je přesvědčit, aby místo kancelářských objektů, u kterých je večer mrtvo, raději stavěli bytové domy s veškerou vybaveností, jako jsou například mateřské školy. Odpovědní developeři u nás mají zelenou, naddimenzované projekty povolovat nebudeme.

Když byla Strana zelených v opozici, často jste se setkával s občany. Máte na takové aktivity čas i ve funkci starosty?

Na to si udělám čas vždycky. Jednotliví občané nebo zástupci různých spolků mne navštěvují na radnici, pokud potřebují pomoci, poradit se. Pořádáme snídaně se spolky, které se aktivně podílejí na rozvoji Prahy 4 nebo bojují proti nadměrné dopravě, hluku, předimenzovaným stavbám a podobně. Pořádáme veřejná fóra s obyvateli jednotlivých čtvrtí naší městské části, kde dochází k výměně podnětů a názorů nás politiků s veřejností. Nevynechám téměř žádnou akci naší městské části, kde se mohu sejít s lidmi, například Zažít město jinak a další komunitní akce. A s mnoha lidmi se setkávám i proto, že se po městě pohybuji na jízdním kole, a oni mne tak často zastaví cestou z úřadu nebo na úřad, což by s automobilem nebylo možné.

To, že je vás vidět na jízdním kole a ne v nablýskané limuzíně, je o vás známo. Není to ale jen póza, taková vějička na voliče?

To určitě není, nemám osobní ani služební automobil. Jízdní kolo je neodmyslitelná součást mého životního stylu a zároveň můj osobní příspěvek k ochraně životního prostředí. Ostatně, lidé nejsou naivní, určitě by prohlédli, kdybych něco předstíral.

Jste zároveň členem Zastupitelstva hlavního města Prahy. Daří se vám sloučit obě funkce tak, aby neutrpěla ani jedna z nich?

Daří, a dokonce je takové spojení pro Prahu 4 prospěšné. Je třeba si uvědomit, že městské části mají omezené kompetence, obcí je ze zákona hlavní město, takže některé záležitosti pro naše obyvatele nemůžeme zařídit v Praze 4 sami a musíme je prosadit na pražském magistrátu. Zároveň nelze městské části chápat izolovaně, jsme součástí Prahy a v Praze jsou takové oblasti jako doprava a sociální služby, které tvoří ucelený celopražský systém. Chceme-li mít například fungující veřejnou dopravu, musíme o ní vyjednávat. I taková drobnost, jako je vybudování přechodu pro chodce, se zajišťuje na magistrátu.