Druhé místo v průzkumu získaly síťovky (58 %) a plísňové džíny (30 %). Mezi osobnostmi z období 80. a 90. let jasně vyhrál Vladimír Menšík, kterého uvedlo 48 % respondentů.
Bývalá Jugoslávie stále táhne, vlastní jídlo už tolik ne
Až třetina respondentů uvedla, že jejich nejoblíbenějším prázdninovým cílem byla právě bývalá Jugoslávie. Za ní následovaly víkendové chaty (24 %) a kempingy v rámci Československa. Doby, kdy Češi odjížděli na dovolenou s plným kufrem vlastního jídla, jsou však už dávno pryč. Dnes si na dovolené dopřejí více. Běžně na ni však šetří celý rok, anebo na její nákup využívají kreditní kartu.

Symbolem minulosti jsou také staré banky
Podle průzkumu také 40 % Čechů otravuje zdlouhavá byrokracie a papírování na úřadech i v bankách. Obtěžuje je také nesrozumitelný jazyk, kterým s nimi tyto instituce hovoří. Takové chování dnes lidé považují za relikt minulosti. Právě online banka ZUNO je alternativou k tradičním „retro“ bankám. Nabízí nulové nebo velmi nízké poplatky a je dostupná na internetu nebo prostřednictvím mobilního bankovnictví. Klienti si mohou vše zařídit online 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Více informací na www.zuno.cz
Průzkum provedla agentura Perfect Crowd v červnu 2013 na vzorku 500 respondentů v České republice.